سیاست

وزیر داخله: هیچ نشانه از ارتباط کدام سفارت خانه با قضیه شاه دوشمشیره وجود ندارد

کابل باختر 10 حمل
وزیر امور داخله میگوید: هیچ سند و شواهد وجود ندارد که نشان  دهد حادثه که به تاریخ 28 حوت درزیارت شاه دوشمشیره درکابل اتفاق  افتاد ناشی از رابطه فرخنده  با سفارت خانه های خارجی باشد.
این گفته های نورالحق علومی  وزیر داخله درحالی بیان میشود که بعضی دست های نامریی تلاش دارند  تا به قضیه شاه دوشمشیره که از اثر آن یک دختر جوان قربانی شد رنگ و بوی  دیگری  دهند.
اخیراً شایعات پخش شد که گویا  فرخنده دوشیزه جوان  که در یک اتهام  بی بنیاد  و تهمت قربانی شد با کدام سفارت خارجی ارتباط داشته است.  این شایعه  پراگنی ها زمانی صورت میگیرد که جنرال محمد ظاهرظاهر رئیس عمومی تحقیقات جرایم جنایی وزارت امور داخله که مسئول  رسیدگی به دوسیه قتل فرخنده است هشدار داد که برخی حلقه ها میخواهند در روند تحقیق مداخله کنند و بعضی  از عاملان  این جنایت  را بیگناه  معرفی نمایند.
نورالحق علومی وزیر امور داخله که روز گذشته  درکمیسیون امنیت داخلی  ولسی جرگه در رابطه به انکشافات در پروسه تحقیق پیرامون چگونگی حادثه شاه دوشمشیره (ع) توضیحات میداد با صراحت  گفت: بر اساس  اطلاعات که پولیس جمعآوری نموده دوشیزه فرخنده با هیچ سفارت خانه ارتباط  نداشت و این دختر  قربانی یک  اتهام  بی بنیاد وتهمت شده است.
وزیر داخله گفت که این قضیه  یک قضیه جرمی است و پولیس  تا آخرین  مرحله  دوسیه فرخنده را تعقیب میکند.
به گفته  وزیر داخله، تاکنون  46 نفر در پیوند به این حادثه بازداشت شده اند که نزده نفر شان را منسوبان  پولیس تشکیل میدهد .
درهمین حال  رئیس عمومی تحقیقات جرایم جنایی وزارت امور داخله میگوید که احتمال بازداشت افراد بیشتر متصور است.
قبلاً وزارت امور داخله از شهروندان خواسته بود که هرگاه  درخصوص حادثه  زیارت شاه دوشمشیره که چند نفر اوباش  و ولگرد یک دختر جوان  را کشتند  اسناد و مدارک بیشتری در دست داشته  باشند، میتوانند پولیس را در شناخت و دریافت افراد دخیل  دراین واقعه  یاری رساند، داشته های شان را در اختیار پولیس قرار دهند وپولیس با حفظ محرمیت به آن  رسیدگی  خواهد کرد.
باید گفت که فرخنده  به اساس  تهمت  یک جادوگر که در زیارت شاه دوشمشیره مصروف تعویذ نویسی بود مورد خشم و واکنش عجولانه چند نفر اوباش  قرار گرفت ومظلومانه شهید شد مگر حالا  در رابطه شایعات وحرف دیگر به میان آمده است .
فیض محمد عثمانی وزیر حج واوقاف  نیز تاکید دارد که در محل رویداد هیچ نشانه سوختاندن نسخه های از قرآن  وجود نداشت .
باید گفت: مجاور زیارت شاه دوشمشیره که درعین حال  در این زیارت تعویذ نویسی  هم میکرد  به هیئت تحقیق  که در آن شماری  از نماینده گان مردم درولسی جرگه نیز  حضور دارند  پذیرفته است که عامل قتل فرخنده  شده درحالیکه  او قرآن را نه سوختانده بود.
درهمین حال  ولسی جرگه یک کمیسیون حقیقت یاب  را تشکیل داده تا در خصوص حادثه  یادشده تحقیق  کند، دراین کمیسیون  که کارش  را دیروز آغاز  کرد نماینده گان  پنج کمیسیون  ولسی جرگه شامل کمیسیون عدلی وقضایی ، تقنین ، امورزنان ، امنیت داخلی ومعارف وتحصیلات عالی حضور دارند  آنها موظف اند تا روز شنبه و یا یکشنبه هفته آینده  نتایج کار شان را به مجلس  عمومی بسپارند  .
باید گفت  که فعالان  جامعه مدنی،  سیاسیون ، سازمان های حراست از حقوق  بشر در داخل وخارج از کشور ومردم عوام  همه بر مجازات  عاملان  جنایت که باعث قتل فرخنده شد تاکید دارند  و از نهادهای عدلی، دستگاه قضایی و پولیس میخواهند از اعمال  نفوذ بر پروسه تحقیق  وتصمیم گیری قضایی جلوگیری  نمایند .
رسانه ها نیز تاکید  کرده اند که این پروسه  را با جدیت دنبال میکنند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا