سیاست

خارجی ها زیرنام صلح ، توطیه میکنند

 

کابل 11 دلو باختر

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در سخنرانی دیروزی خود به توطیه زیرنام صلح اشاره کرده، تمام گروه های مسلح مخالف و رهبران سیاسی کشور را مخاطب قرارداده گفت  که فریب خارجی ها رانخورید.

گزارشگر آژانس  باختر مینویسد، پیوسته خارجی ها و به صورت اخص حلقه های در منطقه تلاش کرده اند و میکنند، که هم از فضای ناآرام منطقه که خود زاده آن اند امتیازگیری کنند وهم در روند صلح که از جانب زعامت افغانستان اعلام شده ، به نحوه باجگیری سياسي نمایند.

حامدکرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در سخنرانی خود پرده از چنین توطیه برداشته و درخطاب به تمامی گروه های مسلح مخالف و رهبران سیاسی گفت که تلاشهای متفرق به منظور تامین صلح در کشور  نتیجه ای در پی نخواهد داشت و با صراحت  مطرح کرد كه در آغاز مذاکرات  صلح باید نتیجه اش صلح و افغانستان قوی و متحد باشد، فریب خارجی هارا نخورند، به همین دلیل مذاکرات صلح، تنها از طریق یک مرجع، شورای عالی صلح افغانستان به پیش میرود.

این موضوع میرساند که خارجی ها تلاش میکنند با برگزاری نشست های جداگانه ، توطیه را زیرنام صلح راعملی کنند و افغانستان را ضعیف سازند.

رئیس جمهوربا تاکید به این موضوع گفت: این پیام را به مردم برسانید، هر تلاشی که به صورت متفرق به پیش برود، این تلاش صلح نیست، بلکه دسيسهءخارجی است برای یک افغانستان ضعیف.

این اظهارات واضحآ مکلفیت های رهبران سیاسی، مخالفان مسلح وهر فرد افغانستان را نسبت به آینده افغانستان مشخص میسازد و آن اینکه به هر اندازه متفرق باشیم، و به هرانداره که یک دیگر را کنار زنیم ، به هر اندازه  که همديگرپذیری نداشته باشیم  و به هراندازه که  به جان هم بيافتیم  خارجی های توطیه ساز از آن به خاطرایجاد افغانستان ضعیف استفاده  میکنند.

آنچه هیچ افغان آنرا آرزو ندارد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا