اخباراقتصادجامعهTOP

عواید ریاست زراعت  پنجشیر افزایش یافته است

 

بازارک 25 دلو باختر

مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری پنجشیر می‌گویند که عواید این اداره امسال نسبت به سال قبل، هشتاد درصد افزایش یافته است.

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری پنجشیر از اول ماه حمل امسال الی اکنون بیش از ۱۵ میلیون افغانی عاید کرده است در حالی که این رقم درسال قبل ، ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار افغانی بود.

مولوی فضل الله دیوبند رئیس زراعت، آبیاری و مالداری پنجشیر به آژانس باختر گفت که اداره آنها این عواید را از طریق اجاره دهی ماشینری زراعت، سایت های مخابراتی، گیاهای طبی، زمین های امارتی و نیز عشر و ذکات گردآوری و بدست آورده است.

گفتنی ا‌ست از زمان روی کار آمدن دوباره نظام امارت اسلامی درافغانستان، سطح عواید ادارات درآمدزا درپنجشیر به گونه بی پیشینه افزایش یافته است.

 بر بنیاد یک خبر دیگر: ریاست زراعت، آبیاری و مالداری پنجشیر از توزیع وسایل باغچه های خانگی به بیش از یکهزار زن زراعت پیشه در ولسوالی آبشار این ولایت خبر داد.

قاری فضل الله دیوبند رئیس زراعت، آبیاری و مالداری پنجشیربه آژانس باختر گفت که با توزیع این وسایل قرار است به بیش از یکهزار و ۲۹ خانم زراعت پیشه در ولسوالی یاد شده باغچه‌های خانگی احداث شود.

قاری دیوبند افزود که این وسایل شامل بیل، چنگالک، کدمن و آب پاشک بود که از سوی اداره آنها به کمک مالی سازمان خوراکه و زراعت سازمان ملل،  به یکهزار و ۲۹ خانم در ولسوالی آبشار پنجشیر توزیع شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا