اخبارامنیتجامعه

سخنگوی وزارت داخله: دشمن برای خفه کردن آزادی بیان تلاش دارد

فعالان مدنی: مردم امنیت ندارند٬ نهاد های امنیتی برای ختم بی باوری های مردم باید کار کنند

کابل/  ۶  جدی/ باختر

سخنگوی وزارت داخله می گوید: ترور های اخیر٬ تلاشی برای خفه کردن صدای آزادی بیان در کشور است.

طارق آرین سخنگوی این وزارت در توییتی نوشته است «دشمن می‌خواهد که سرعت قدم‌های ما بطی شود. صدای آزادی بیان و رسانه‌‌ خفه شود، مردم در گروگان قرار گیرند. نخیر»

این گفته درست زمانی بیان می شودکه به روز پنجشنبه فرشته کوهستانی فعال مدنی که در انتقاد از دولت و طالبان صدای رسا داشت درزادگاهش در کوهستان ترور شد٬ یک روز قبل ازآن یوسف رشید فعال مدنی در کابل کشته شد٬ در جریان  حدود دو ماه در کنار آنکه شماری از مامورین ردۀ متوسط دولت و شماری از روحانیون در کشور ترور شده اند شش خبرنگار نیز هدف قرار گرفته اند و کشته شده اند.

آرین در ادامه این تویت خود گفته است «ما استوار بر مبارزۀ خود ادامه می‌دهیم، تا یک تروریست است  ده‌ها قهرمان برای نابودی‌اش صف بسته است. روایت غالب برد مردم است»

شماری از آگاهان سیاسی و فعالان مدنی٬ چنین گفته ها را رفتن مسوولان از متن به حاشیه می دانند٬ آنان می گویند مسوولان نظام به خصوص نهاد های امنیتی و کشفی نباید به الفاظ که بیشتر جنبه تبلیغی دارد پناه برند و توجیه سازی کنند٬باید ازبرنامه و کارکرد شان برای امنیت مردم سخن بگویند و برای مردم فضای باور و اعتماد را ایجاد کنند٬ زیرا مردم حرف زیاد شنیدند مگر برای تامین امنیت شان کمتر کار شده است ٬ مسوولان نهاد های امنیتی باید بدانند که مردم همه روزه با قبول خطر خانه شان را ترک می کنند و باور ندارند که دوباره به خانه برمی گردند یا خیر؟ مسوولان باید برای ختم چنین یک بی باوری کار کنند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا