گزارش ها

پوتین و ترامپ در ویانا روی قطع جنگ در افغانستان و سوریه بحث میکنند

کابل 5 سرطان  / باختر
بربنیاد گزارش های منتشر شده قراراست روسای جمهور ایالات متحده امریکا و روسیه دریک دیدار رسمی در ماه جون سالروان میلادی درشهرویانا پایتخت اتریش روی معضل های جهانی منجمله مساله جنگ درافغانستان وسوریه بحث خواهند کرد.
گزارشگرآژانس باخترمینگارد :  مشاور امنیت  ملی امریکا غرض آماد گی برای انجام  دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا وولادیمیرپوتین رئیس جمهور روسیه وارد اروپا شده است .
جان بولتن  مشاورامنیت ملی امریکا  امروز وفردا درلندن  وروم  با متحدان ایالات متحده امریکا گفتگو میکند و پس فردا 27 جون به مسکو خواهد رفت.
به اساس گزارش های منابع بین المللی  تیم  های ایالات متحده امریکا  وروسیه  همین اکنون درشهر ویانا برای ملاقات بین رهبران این دوکشور به تاریخ  15 جولای آماده گی میگیرند وقرار است دراین دیدار رهبران این دوکشور درمورد جنگ درافغانستان وسوریه و موضوع اوکرائین  ووضع تحریم  های بیشترعلیه  ایران  بحث وگفتگو  خواهند کرد.
قبل از این ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در جولای سال ۲۰۱۷ در نشست گروه بیست در هامبورگ آلمان باهم ملاقات نموده بودند. آنزمان مذاکرات سران دو کشور بیش ازدوساعت طول کشید این درحالیست که روسیه ازحضورروسیه  و موجودیت پایگاه های نظامی امریکا درافغانستان ابراز نگرانی داشته وهمواره از امریکا انتقاد کرده که نظامیان امریکا از سال 2001 با حضوردرافغانستان درکار مبارزه علیه گروه های هراس افگن ناکام بوده است .
چندی بیش یکی ازدیپلومات های روسیه گفته است که امریکا دو گزینه در افغانستان دارد؛ جنگ و صلح که باید یکی را انتخاب کند.
روسیه وامریکا دو کشو رابرقدرت که با حضور نظامیان شان درافغانستان تجارب زیادی را کسب کرده اند اما این تجارب با تلفات سربازان این دوکشور تا هنور دربرابرهراس افگنان به هدف خود نرسیدند.
به گفته این دیپلومات روسی  ،امریکا همان مسیری را در افغانستان می پیماید که شوروی سابق در زمان اشغال این کشور آنرا تجربه کرده بود، شوروی سابق در جریان ده سال حضورش درافغانستان، پانزده هزار سرباز خود را در جنگ در افغانستان از دست داد.
از آغاز حضور نظامی امریکا در افغانستان در اکتوبر ۲۰۰۱تا حال بیش از ۲۴۱۱نظامی امریکایی در جنگ با طالبان کشته و بیش از ۲۰هزار دیگر زخم برداشته اند. افزون بر این مقام های امریکا ادعا دارند که از ۲۰۰۱تا حال، حکومت ایالات متحد ۸۳۰میلیارد دالر پول مالیه دهندگان امریکایی را مصرف جنگ افغانستان کرده است.جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا