سیاست

داکتر عبدالله عبدالله: دوستی افغانستان و امریکا استراتیژیک و پایدار است

کابل/ 29 میزان/  باختر
داکترعبدالله عبدالله رییس اجراییه شام روز گذشته در قصر سپیدار با هیئت کانگرس ایالات متحده امریکا به ریاست خانم نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آن کشور دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، در این دیدار رییس اجراییه از حمایت فراحزبی و همه‌جانبه کانگرس ایالات متحده امریکا از افغانستان قدردانی کرد. داکتر عبدالله همچنان از کمک‌های سخاوتمندانۀ ایالات متحده و از قربانی‌های آن کشور در مبارزه با دهشت‌افگنی و تأمین صلح ابراز امتنان کرد و خواهان ادامۀ همکاری‌های مشترک و استراتیژیک میان دو کشورشد.
رییس اجراییه کشور گفت که مردم افغانستان انتخابات ریاست‌جمهوری را مؤفقانه پشت‌ سرگذاشتند و به رغم تهدیدهای طالبان برای دفاع از ارزش‌های مردم‌سالاری به پای صندوق‌های رأی رفتند و به نامزد مورد نظر خود رأی دادند.
داکتر عبدالله عبدالله افزود: اکنون مردم افغانستان منتظر اعلان نتایج از سوی کمیسیون ‌مستقل انتخابات هستند و به چیزی کم‌تر از شفافیت قانع نیستند.
رییس اجراییه درباره تلاش‌ها برای دست‌يافتن به صلح گفت که صلح از اولویت‌های مردم افغانستان است و او از این‌تلاش‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کند. داکتر عبدالله عبدالله همچنان تأکید کرد که برای دست‌یافتن به صلح واقعی و قطع جنگ آماده هرنوع قربانی است. رییس اجراییه گفت که مردم افغانستان در کنار این‌که خواهان صلح اند، از دست‌آوردهای سالیان اخیر و حقوق خویش پاس‌داری می‌کنند.
خانم نانسی پلوسی با سپاس‌گزاری از میزبانی رییس اجراییه گفت: افغانستان و ایالات متحده دوستان و متحدان استراتیژیک اند و دوستی و همکاری میان دو کشور ادامه می‌یابد.
خانم پلوسی گفت که آنان نمی‌خواهند افغانستان باردیگر به پناه‌گاه دهشت‌افگنان تبدیل شود. بنابراین می‌خواهند وضعیت را از نزدیک تحت نظر داشته باشند که فعالیت‌های دو کشور برای مقابله با دهشت‌افگنی همآهنگ ادامه یابد.
خانم پلوسی از برگزاری موفقانه انتخابات ریاست‌جمهوری در افغانستان استقبال کرد و برشفافیت روند برای اعتباربخشی به دموکراسی و مشروعیت حکومت برخاسته از انتخابات تأکید کرد.
خانم پلوسی در بخشی از صحبت‌هایش خطاب به رییس اجراییه گفت: با شما از زمانی‌که وزیر امورخارجه افغانستان بودید، آشنایی دارم. ما می‌خواهیم در افغانستان صلح به رهبری و مالکیت افغانان تحقق یابد؛ امنیت برقرارشود؛ اقتصاد افغانستان بهبود یابد و مردم افغانستان در امنیت و رفاه زندگی کنند. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا