سیاست

محمد اشرف غنی :نیروهای امنیتی و دفاعی قهرمان ما نسبت به هر زمان دیگر، حمایت گستردۀ مردم را با خود دارند

کابل 13 عقرب  باختر
محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور اسلامی افغانستان و سرقوماندان اعلی قوای مسلح، امروز طی یک مراسمی، به پاس خدمات مسئولین و شماری از منسوبین نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در راستای رهبری بهتر، تامین امنیت و مبارزه با تروریزم، مدال‌های دولتی، نشان‌ها، رتبه‌ها و پول نقدی را اهدا کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: ابتدا، لوی پاسوال اخترمحمد ابراهیمی معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله صحبت کرد و در خصوص تأمین امنیت پروسۀ انتخابات و روند رأی‌دهی، معلومات ارائه کرد. موصوف از رئیس‌جمهور به‌خاطر این تشکر کرد که در این خصوص بارها از طریق ویدیو کنفرانس به مسئولین ملکی و نظامی هدایات لازم صادر نموده است.
معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله گفت که منسوبین امنیتی و دفاعی با شهامت و قوت، تمامی دسیسه های دشمن را خنثی نموده، با حمایت و اشتراک گستردۀ مردم، انتخابات ولسی‌جرگه را موفق ساختند. وی به رئیس‌جمهور اطمینان داد که نیروهای امنیتی و دفاعی در هماهنگی و همکاری مشترک، تدابیر بهتر امنیتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز خواهند گرفت.
سپس، اسدالله غضنفر مشاور امور فرهنگی رئیس‌جمهور، فرمان‌ها و احکام جداگانۀ رئیس‌جمهور را به‌خاطر تفویض مدال‌ها و نشان‌های دولتی و اهدای رتبه ها به مسئولین و شماری از منسوبین نیروهای امنیتی و دفاعی کشور که از خود شایستگی نشان داده و خدمات قابل قدر را انجام داده اند، قرائت کرد.
بعداً، بر اساس فرمان‌های متذکره، مدال‌های دولتی غازی وزیر محمداکبرخان به وزرای دفاع ملی و امور داخله و معاون مشاور امنیت ملی در امور سرقوماندانی اعلی،نشان‌های غازی امان‌الله خان به رئیس عمومی امنیت ملی و لوی‌درستیز وزارت دفاع ملی و مدال غازی میرمسجدی خان به مرادعلی مراد، تفویض گردید.
همچنان برای ۲۹ تن از مسئولین و منسوبین  نهاد‌های امنیتی و دفاعی مدال‌های غازی وزیر محمد اکبرخان، غازی میرمسجدی خان، غازی محمد ایوب خان و غازی میربچه خان نیز تفویض شد.
به همین ترتیب، برای ۷۲ تن از منسوبین نیروهای امنیتی و دفاعی کشور که در تامین امنیت انتخابات ولسیجرگه ۱۳۹۷ و دفع و طرد پلانهای شوم دهشت افگنان از خود شایستگی نشان داده بودند، مدال‌های دولتی تفویض گردید.
در جریان این مراسم، رئیس‌جمهور کشور رتبۀ سترپاسوالی را به اخترمحمد ابراهیمی معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله و به اساس پیشنهاد دفتر شورای امنیت ملی، اعطای رتبۀ دگرجنرالی را برای تورن‌جنرال بهادرشاه احمدی معاون معاونت در امور قوماندانی اعلی قوای مسلح و رئیس عمومی اخذ و هماهنگی اطلاعات دفتر شورای امنیت ملی منظور کرده بود، به شانه های آنان نصب نمود. 
رئیس‌جمهور پس از تفویض مدال‌ها، نشان‌ها، رتبه ها و مکافات نقدی، طی صحبتی گفت که امروز روز خوشی است و از صمیم قلب به تمام منسوبین نیروهای امنیتی و دفاعی که با شجاعت، فداکاری و احضارات درجه یک، ثابت کردند که این سرزمین آزاد و مردم‌سالار باقی می‌ماند، تبریک می‌گویم.
رئیس‌جمهور از مسئولین ارگان‌های امنیتی و دفاعی خواست که مراتب سپاس‌گزاری حکومت و ملت افغان را به تمام منسوبین قوای مسلح برسانند. نیروهای شجاع ما نسبت به هر زمان دیگر حمایت گستردۀ مردم را با خود دارند.
رئیس‌جمهور کشور خاطرنشان کرد که آزادی را به افغانستان کسی هدیه نداده است، بلکه آن را نیروهای امنیتی و دفاعی ما با مبارزه، خون و شجاعت خویش کمایی کرده اند. وی افزود که ارج‌گذاری به این منسوبین شجاع و رسیدگی به خانواده های آنان، مسئولیت و مکلفیت ما می‌باشد.
رئیس‌جمهور گفت که نیروهای امنیتی این را ثابت کرده اند که در راستای دفاع و بقای کشور، حتی از فداکردن جان‌های شان دریغ نمی‌کنند. مردم ما و جامعه بین‌المللی از شجاعت و دلیری آنان قدردانی می‌نمایند. وی افزود که اجلاس سران در بروکسل نمایانگر قدردانی از این شجاعت‌ها بود که تمام اشتراک کنندگان در سخنرانی‌های شان، از فداکاری و دلیری نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان یادآوری کردند.
رئیس‌جمهور با اشاره به تامین امنیت کامل انتخابات ولسی‌جرگه، گفت که به عنوان تطبیق کنندۀ قانون، حمایت‌گر مردم‌سالاری و رعایت از اصل بی‌طرفی، از شما قدردانی می‌کنم. شما در عمل ثابت کردید که از آزادی‌های قانونی مردم حراست می‌نمایید و این دستآورد بزرگ تان است.
محمد اشرف غنی، از قوای هوایی به خاطر اینکه در مدت ۷۲ ساعت، مواد حساس و غیر حساس انتخاباتی را به ولایات مختلف انتقال دادند، تشکر کرده، افزود: آنانی که می‌گفتند انتخابات برگزار نمی‌شود و شش ولایت به سقوط مواجه می‌گردد، از نیروهای امنیتی و دفاعی معذرت بخواهند.
رئیس‌جمهور از رهبری، هماهنگی و همکاری بهتر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ستایش کرد و از آنان در خصوص تامین امنیت پروژه های بزرگ و رسانیدن کمک‌ها به آسیب دیدگان سیلاب‌ها، لغزش زمین، زلزله و سایر آفت‌های طبیعی تشکر کرد.
رئیس‌جمهور خطاب به نیروهای امنیتی و دفاعی گفت که من مدافع شما هستم و بالای شما افتخار می‌کنم. وی افزود که سیاسیون به‌ من هزاران دشنام دادند، اما نیروهای امنیتی و دفاعی ما را دست کم نگیرند، زیرا آنان قابل حمایت، اعتماد و باور هستند و این فرزندان صادق کشور به سیاست‌های کوچک خود را دخیل نسازند.
متعاقباً، طارق‌شاه بهرامی وزیر دفاع ملی صحبت کرد و برای شهدا، به خصوص شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی بهشت برین، به مجروحین صحتمندی کامل و به خانواده های آنان صبر جمیل آرزو نمود و از رئیس‌جمهور به خاطر توجه، حمایت و رسیدگی مداوم اش به خانواده های قربانیان نیروهای امنیتی و دفاعی، قدردانی کرد.
وزیر دفاع ملی به رئیس‌جمهور اطمینان داد که نیروهای امنیتی و دفاعی، دسایس دشمنان را خنثی و تهدیدات آنان را دفع خواهند کرد. وی افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی ما به نصرت الهی و حمایت مردم، زعامت سیاسی و جامعه بین‌المللی، با قوت و شجاعت دشمنان افغانستان را در هرجا سرکوب خواهند کرد.    نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا