فرهنگ

داکتر کمال سادات : با تجهیزات کمک شده سفارت چک اسناد تاریخی به صورت درست حفظ می شود

کابل باختر/ 12/ اسد/ 1395
داکتر کمال سادات معین امور جوانان و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ و سفیر جمهوری چک در کابل امروز از آرشیف ملی دیدن کردند.
جمهوری چک اخیراً یک تعداد وسایل و تجهیزات تخنیکی را جهت حفظ و نگهداری نسخه های خطی و اسناد تاریخی در آرشیف ملی به وزارت اطلاعات و فرهنگ کمک کرده بود.
ابتدا داکتر کمال سادات ضمن قدردانی از کمک و همکاری های سفارت جمهوری چک به آرشیف ملی گفت: آرشیف ملی می تواند با استفاده از این وسایل و تجهیزات نسخه های خطی و اسناد تاریخی افغانستان را به صورت موثر آن حفظ و نگهداری نماید.
سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت " اسناد تاریخی و نسخه های خطی که در حال حاضر در آرشیف ملی حفظ و نگهداری می شوند بیانگر هویت تاریخی و افتخارات به نسل آینده است."
همچنان سفیر جمهوری چک در کابل بر ادامه همکاری های تخنیکی و مسلکی کشورش در بخش های فرهنگی با وزارت اطلاعات و فرهنگ تاکید کرده وعده نمود که در آینده نزدیک با هیئت رهبری این وزارت دیدار و همکاری های بیشتری را مورد بحث قرار میدهند.
در عین حال معصومه نظری ریئس آرشیف ملی به خبرنگار آژانس باختر گفت که اکثر کمک های جمهوری چک به آرشیف ملی در جهت تامین ضرورت های این اداره موثر بوده و سهولت های زیاد فراهم نموده است.
وی اضافه کرد تجهیزات کمک شده شامل اسکنرهای کتاب، سیستم نگهداری اسناد، سیستم تلیفون داخلی و کمره های امنیتی هستند که در سه سال گذشته از طرف این سفارت به آرشیف ملی کمک شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا