سیاستامنیتTOP

محمداشرف غنی در دیدار از قول اردوی اتل: مشکلات در امکانات نه بل در کاغذ پرانی ها است

کابل/ ۲۷قوس/ باختر
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، صبح امروز با شمار از مسوولان و ماموران بلندرتبۀ دولتی به منظور بررسی وضعیت عمومی قندهار، به آن ولایت سفر کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبرداد؛ رییس جمهوری با رسیدن به میدان هوایی احمدشاه بابا٬ با استقبال گرم ازسوی مسوولان، بزرگان و متنفذان قندهار قرارگرفت وبعد از معاینۀ قطعۀ تشریفات قول اردوی۲۰۵ اتل، بر آرامگاه شهدای منسوبان نیروهای امنیتی و دفاعی، اکلیل گل گذاشت.
سپس رییس جمهوری در حالی که امرالله صالح معاون اول رییس جمهوری، داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی و حیات الله حیات والی قندهار نیز حضور داشتند، با سربازان، بریدملان و افسران نیروهای دفاعی و امنیتی دیدار کرد.
در این دیدار محمد غوث به نمایندگی از بریدملان، نورالله به نمایندگی از سربازان و جمشید به نمایندگی از افسران، با خوش آمدید به رییس جمهور و هیئت همراهش، گفتند که از حمایت همیشگی، دیدار و تماس های تیلفونی و احوال گیری شما تشکر می کنیم و برای دفاع از کشور، حفاظت از مردم و تامین امنیت با روحیۀ عالی مبارزه می کنیم.
آنان خواست ها و پیشنهادهای شان را در رابطه به وسایل پیشرفته، تجهیزات، البسه، ترفیعات، مقرری ها، معالجۀ مجروحان، تغییر و تبدیل پرسونل، امتیازات، تذکره های الکترونیک، اکمالات به موقع، جلوگیری از فساد و اهدای زمین به خانواده های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی و رسیدگی بهتر به آنان، با رییس جمهوری شریک کردند.
سپس امرالله صالح٬ معاون اول رییس جمهوری به بریدملان، سربازان و افسران به خاطر شهادت همسنگران شان تسلیت گفت و برای مجروحان صحتمندی کامل آرزو کرد.
امرالله صالح خطاب به آنان، گفت که به شجاعت و قهرمانی های شما افتخار می کنم و تشکر که خواست های برحق و قانونی دوستان و همسنگران تان را با وضاحت، شریک کردید.
معاون اول رییس جمهور گفت: در پیشنهادهای شما غیر از روحیۀ بلند، همت، شجاعت، شفافیت، قانون و مقررات، چیز دیگری ندیدیم. وی افزود: مدیریت برنامۀ شش ونیم، یک شیوه مدیریت بوده و هدفش این است که دیگران نیز از آن الهام بگیرید.
رییس جمهوری و سرقومندان اعلی قوای مسلح، بعد از استماع خواست ها و پیشنهادهای منسوبان قول اردوی اتل، گفت: برای من جای افتخار است که امروز یک بار دیگر در میان شما قهرمانان هست.
محمداشرف غنی گفت: به خواست ها و پیشنهادهای شما رسیدگی به موقع صورت خواهد گرفت. مشکلات در امکانات نه، بلکه در کاغذپرانی ها می باشد که باید به گونۀ اساسی از میان برده شود. وی افزود: در وزارت های دفاع ملی و امور داخله میکانیزمی ایجاد خواهد شد که باور شما بالای شفافیت در مقرری ها را بیشتر کند.
رییس جمهوری به مشاور امنیت ملی هدایت داد که در دفتر شورای امنیت ملی، به خاطر ایجاد اعتماد در مورد رسیدن اکمالات، میکانیزم واضح ترتیب شود و بدیل قراردادی حفاظت و مراقبت از وسایط ایجاد شود. وی افزود: قول اردوی ۲۰۵ اتل به خاطر تامین امنیت قندهار، قوت اصلی است و برای تقویت هرچه بیشتر آن، توجه و سرمایه گذاری خواهد شد.
وی خطاب به سربازان، بریدملان و افسران قول اردوی ۲۰۵ اتل، گفت: حراست از میراث تاریخی احمدشاه بابا و میرویس نیکه، مسوولیت شما است و من باور دارم که شما این مسوولیت را به گونۀ بهتر انجام می دهید. عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا