سیاست

سفیرامریکا: نهاد های امنیتی افغان درانتخابات ازهیچ نامزدی طرفداری نکرده است

کابل /28 عقرب / باختر
جان بس سفیر امریکا درکابل ،درتازه ترین اظهارات خود  تاکید کرده است که نهاد های امنیتی افغان درانتخابات این کشور از هیچ  نامزدی طرفداری نکرده است .
به گزارش آژانس باختر : سفیرامریکا درصفحه  تویترش نوشته است که هیچ شواهدی وجود ندارد که نهاد های امنیتی افغان درروز انتخابات ریاست جمهوری ویا پس ازان درامور مربوط به انتخابات ازنامزدی طرفداری کرده باشند.
به گفته وی نهاد های امنیتی افغان فقط ازنامزدانی  حمایت می کنند که دراعتراض شان قوانین نافذ کشور را مد نظر دارند .
اوهمچنان تصریح کرده است که به ناامیدی افغانان درکمبود معلومات درباره تصامیم انتخاباتی ، خود را شریک می داند.
این اظهارات سفیر امریکا درحالی بیان می شود که روند ازسر گیری بازشماری آرا دربرخی ولایت ها آغازشد وبا اعتراض ناظران شماری از دسته های انتخاباتی مواجه شد .
در کندزدرنزدیکی دفتر کمیسیون  مستقل انتخابات اجتماع معترضان به خشونت گرایید که در نتیجه یک نفرکشته وچهارتن دیگرزخمی شدند .
این درحالیست که  دسته انتخاباتی ثبات وهمگرایی  به رهبری عبدالله عبدالله و حامد کرزی رییس پیشین افغانستان درمورد تیراندازی نیروهای امنیتی  برمعترضان درکندز ابرازنگرانی  کرده اند .
اما ادعای تیر اندازی توسط نیرو های امنیتی دراعلامیه یی  ازسوی وزارت امورداخله رد شده است و گفته شده است که در نتیجه فیر هاوان طالبان دراین محل یک غیرنظامی کشته شد وچهارتن دیگر به شمول یک پولیس زخم برداشته اند . جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا