امنیت

محمد اشرف غنی: نیروهای امنیتی و دفاعی از حمایت ملی و بین المللی برخوردار است

کابل /۱۴ حوت/ باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در جریان سفرش به ننگرهار، روز گذشته از قول اردوی ۲۰۱ سیلاب دیدن کرد و با سربازان، بریدملان، افسران و جنرالان در خصوص انکشافات اخیر در روند صلح و وضعیت جاری کشور، صحبت کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ رییس جمهور با بیان اینکه شما وطن را پاسپانی کرده اید و هر افغان مسلمان به شما افتخار می کند، گفت که شما میراث دار احمدشاه بابا، میرمسجدی خان و احمدشاه مسعود شهید هستید که با ارادۀ نیک و تعهد از وطن و مردم خود دفاع می کنید و خون قهرمانان این خطه در بدن شما جریان دارد.
رییس جمهوری از خانواده های سربازان، بریدملان و افسران که در سخت ترین شرایط به دورترین نقاط، فرزندان شان را به خاطر دفاع از تمامیت ارضی و نوامیس ملی فرستانده اند، قدردانی کرد.
وی گفت: پیشرفت های چشمگیر تان در دو سال گذشته قابل تقدیر است. مردم، قوای امنیتی و دفاعی و دولت در یک صف واحد قرار دارند، شما از میان ملت برخاسته اید و ملت در کنار تان قرار دارد.
رییس جمهور کشور تصریح کرد که شما ثابت کردید که همواره در میدان جنگ پیروز بوده اید و دشمن هرگز قادر نتوانست جمهوریت را سقوط دهد و دو جغرافیه را به وجود آورد. تاریخی را که شما بجا می گذارید، تاریخ افتخار، قربانی، تعهد و وحدت ملی است. وی افزود که پیشنهادات شما را مانند همیشه سرقومندان اعلی تان به افتخار جامه عمل می پوشاند.
رییس جمهور با اشاره به مناسبات افغانستان با شرکای بین المللی، گفت که دوستان بین المللی در سخت ترین شرایط در کنار ما ایستاده اند و منافع و خطرات مشترک، ما را با همدیگر پیوند داده است.
رییس جمهوری گفت که از برکت، تعهد، قربانی و ظرفیت شما منسوبان قوای مسلح، آرزوی دیرینۀ مردم افغانستان که برقراری صلح و ثبات دایمی است، در حال عملی شدن  است.
وی اضافه کرد که ما خواهان جنگ نبودیم، زیرا تمام عمر من صرف ساختن شده است، جنگ بالای ما تحمیل شده است و دشمنان افغانستان محاسبۀ غلط کردند که با حملات شان فرار خواهیم کرد، ما مردم فرار نیستیم، ما فرزندان قهرمانان این سرزمین هستیم.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه ما به سوی صلح و ثبات دوامدار می رویم، گفت که ما در مذاکرات به صورت اساسی وارد می شویم، به گونۀ اصولی بالای اختلافات صحبت می کنیم و ما اراده، ظرفیت و توان برقراری صلح را داریم.
رییس جمهوری و سرقومندان اعلی قوای مسلح، به سربازان، بریدملان، افسران و جنرالان اطمینان داد که هیچگونه تشویشی در زمینۀ تمویل، تجهیز و آموزش خویش نداشته باشند و یک روز هم بدون امکانات نخواهند ماند.
رییس جمهور خطاب به طالبان گفت که این چگونه جهاد است که می خواهید تنها افغانانی مسلمان را هدف قرار دهید. شما بجز حیف و میل منابع و معتاد کردن افغانان، دستآورد دیگری در زمینه آبادی ندارید.
رییس جمهور خطاب به ادارات خدمات ملکی، گفت که قوای امنیتی و دفاعی ما تعهد خود را بخاطر خدمت به وطن و مردم ثابت کردند، اکنون که شما حمایت نیروهای امنیتی و دفاعی را با خود دارید، باید به مردم خدمات ارائه کنید.
رییس جمهور کشور در اخیر گفت: ما با تعهد، تدبیر و تحلیل خطرات را مدیریت می کنیم.
در این دیدار تورن جنرال عبدالهادی ترین قومندان قول اردوی ۲۰۱ سیلاب صحبت کرده، گفت که از تمام هدایات سرقومندانی اعلی قوای مسلح اطاعت می کنیم.
وی پیشنهادهای خویش را در زمینۀ ایجاد طرح جدید بخاطر سهولت در پرداخت معاشات شهدا برای ورثه های شان و توزیع نمرات زمین رهایشی به خانواده های آنان، ارائه کرد.
همچنان جگرن محمد عرفان سالنگی یکتن از افسران قول اردوی متذکره، بااینکه از حمایت های دوامدار رییس جمهوری و سرقومندان اعلی قوای مسلح تشکر کردو گفت که این حمایت ها باعث می گردد تا سربلند و مطمئن از وطن و مردم خویش دفاع کنیم.
رییس جمهوری در جریان بازدید از قول اردوی ۲۰۱ سیلاب، با سربازان، بردیدملان و افسران قول اردوی مذکور به گونه جداگانه نیز دیدار کرد.
در این دیدار ها، آنان در مورد ظرفیت، توانایی ها و هماهنگی خویش معلومات داده، گفتند که آمادۀ هر گونه فداکاری در امردفاع از خاک و نوامیس ملی هستند.
رییس جمهوری خطاب به سربازان، بردیدملان و افسران، گفت: شما کمر داعش را شکستاندید و فرزندان صادق این وطن هستید. وی افزود که در تشکیل، توجه و امکانات تان هیچ گونه تغییراتی به میان نمی آید.  
رییس جمهوری گفت: از اینکه از توانایی؛ ظرفیت و هماهنگی تان اطمینان دادید، تشکر می کنم و شما تعهد و وطن دوستی تان را در عمل ثابت کرده اید. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا