سیاست

دوازدهمین نشست سران کشور های اسلامی برگزار شد

 

کابل 18 دلو باختر

بااشتراک حامدکرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان دوازدهمین نشست سران کشورهای اسلامی ا مروز در قاره برگزار شد.

به گزارش آژانس باختر ، دوازدهمین  نشست سران کشورهای ا سلامی درحالی برگزار میگردد که مسلمانان کشورهای عضو بامشکلات عدیدهء رو برور میباشند.

محمد مرسی رییس جمهور  مصر به عنوان آغاز گر این نشست در سخنرانی خود به مشکلات جامعه  اسلامی در جهان پرداخته  و راه های بیرون رفت از دشواریهای موجود رامشخص ساخت.

مرسی رییس جمهور مصر ، مطرح ساخت که باید چهره واقعی از اسلام برجهانیان معرفی شود، هراس افگنی ، دهشت ووحشت افگنی، هیچ گونه ارتباطی با اسلام ندارد، او از اشتراک کننده گان خواست که فهم و برداشت خود را ازاسلام درست سازند و نگذارند از اسلام نامسلمانان سوء استفاده کنند.

درین نشست حامدکرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان نیز سخنرانی خواهد کرد ، مسلما" رئیس جمهور کشور، درین سخنرانی به آلام و مصائیبی روشني خواهد انداخت که دشمنان  مردم افغانستان با تغییر سوء از اسلام در حملات انتحاری و انفجاری مردم ملکی این کشور  را هدف قرارمیدهند.

جمهوری اسلامی افغانستان به خاطر نجات منطقه از شر و بحران ناشی از هراس افگنی در منطقه طرح برگزاری کنفرانس علمای دینی کشور  های اسلامی را مطرح کرد و رییس جمهور پاکستان در سومین نشست سران کشور های افغانستان، پاکستان  وانگلستان درلندن ازآن حمایت کرد .

امروز کشور سنیگال رسما" ریاست کنفرانس کشورهای اسلامی را به کشور  مصر واگذار کرد.

سازمان کنفرانس اسلامی  دومین سازمان بین دولتی بعد ازسازمان ملل متحد است كه پنجاه وهفت کشور از 4 قاره عضو  این سازمان میباشد .

سازمان کنفرانس اسلامی در 25 سپتامبر 1969 درشهر رباط المغرب در پی آتش سوزی جنایی مسجد الاقصی  دربیت المقدس اشغالی تاسیس شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا