سیاست

تطبیق فیصله‌های شواری عالی حاکمیت قانون و حکومتداری، مورد بحث قرارگرفت

کابل/۳۰ سرطان/باختر
جلسۀ مشترک مشاوریت ارشد ریاست جمهوری در امور حقوقی و ریاست انسجام امور شورای‌های عالی ریاست جمهوری با کمیتۀ مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه علیه فساد اداری امروز برگزلرشد.
این جلسه به منظور ارائه پیشنهاد ها، یافته‌ها و ارزیابی‌های آن اداره در بخش مبارزه با فساد اداری برگزار شد و درآن فیصله‌های شورای عالی حاکمیت قانون و حکومتداری مربوط به کمیته میک شریک شد.
رئیس انسجام امور شوراهای عالی ریاست جمهوری در مورد کمیته بررسی و پیگیری اسناد شورای عالی حاکمیت قانون معلومات ارائه کردو گفت که مطابق حکم ریاست جمهوری، همۀ اداراتی که در بخش فساد اداری کار می‌کنند، یافته‌های شان را به منظور تحقق آن ابتدا به کمیتۀ پیگیری و تعقیب اسناد بسپارنددو سپس به شورای عالی حاکمیت قانون و حکومتداری ارائه شود.
وی افزود که دفتر مشاوریت ارشد مقام ریاست جمهوری در امور حقوقی از تطبیق یافته‌های این اداره به منظور ایجاد سیستم، مبارزه با فساد و اصلاحات اداری در وزارت‌ها و ادارات، نظارت خواهد کرد.
همچنان علاوه کرد که کمیتۀ میک از تطبیق و عدم تطبیق ارزیابی‌ها و پیشنهادهایی که در ادارات به منظور کاهش فساد انجام داده اند، به کمیته پیگیری و تعقیب اسناد شورای عالی حاکمیت قانون و حکومتداری گزارش ارائه کنند.
رئیس دارالانشای این کمیته با استقبال از ایجاد کمیته پیگیری و تعقیب اسناد، این اقدام را در راستای تحقق پیشنهادها، یافته‌ها و ارزیابی‌های آن اداره در بخش مبارزه علیه فساد اداری موثر خواند و وعده سپرد که گزارش مفصل از چگونگی تطبیق ارزیابی های شان در ادارات را در جلسه کمیته شریک خواهند کرد.
///////

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا