صحت

در24 ساعت گذشته، 190 واقعه مثبت ویروس کرونا درکشور ثبت شده است

کابل/ 51 ثور/ باختر
داکتروحید مجروح معین عرضۀ خدمات صحی وزارت صحت عامه٬ امروز در نشست خبری، گفت که در24 ساعت گذشته از 498 نمونه مشکوک 190 واقعه مثبت ویروس کرونا در کشور ثبت شده است. 
به گزارش آژانس باختر٬ معین عرضه خدمات صحی  وزارت صحت عامه دراین نشست خبری، در رابطه به آخرین جزئیات گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور و شمار مبتلایان این  ویروس معلومات داد و گفت که در24 ساعت گذشته 190 واقعه مثبت ویروس کرونا در کشورثبت شده است  که با این رقم شمارمجموعی مبتلایان به ویروس کرونا به 2894  تن رسیده است.
او خاطرنشان کرد که از این جمله 24واقعه مثبت در کابل، 30 واقعه در هرات، 25 واقعه در قندهار، 17 واقعه در بلخ، 41 واقعه درپکتیا، 13 واقعه در ننگرهار، 1 واقعه در نیمروز، 19 واقعه در لغمان، 9 واقعه در سمنگان٬ 2 واقعه در پکتیکا، سه واقعه در زابل، 5 واقعه در کنر٬ 6 واقعه در سرپل٬ 1 واقعه در خوست و 1 واقعه مثبت دیگر در ارزگان ثبت شده است.
وی افزود که در 24 ساعت گذشته٬ 52 بیمار ویروس کرونا شفایاب شده اند و 5 تن دیگر آنان وفات کرده اند. 
معین عرضه خدمات صحی  وزارت صحت عامه خاطرنشان کرد، هنوزهم میزان جدی گرفتن ویروس کرونا در شهر کابل به سطح پایین است و تهدید این ویروس به سطح بلند قراردارد.
داکتر مجروح افزود که یکی از دلایل شیوع بیشتر ویروس کرونا، عدم درنظر گرفتن توصیه های صحی وزارت صحت عامه، از جانب مردم است.
وی خاطرنشان کرد که ظرفیت تشخیص در شفاخانه افغان جاپان بیشتر شده است و ظرفیت بسترها نیز از 1 هزار بستر به 1300 بستر افزایش یافته است.
وی تاکید کرد که باید مردم قرنطین را در نظر بگیرند و به پیام های صحی وزارت صحت عامه، عمل کنند. نجیب بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا