امنیت

اعلامیه وزارت امور داخله در پیوند به تخطی های نظامیان پاکستان در امداد خط دیورند

کابل/18/میزان/باختر
اعلامیه وزارت امور داخله در پیوند به تخطی های نظامیان پاکستان در امداد خط دیورند
طوریکه ملت نجیب افغانستان اطلاع دارند ، نظامیان پاکستان در امتداد خط دیورند متواتر به تخطی های آشکار دست میزنند. به گونه ای که  از 5 حمل 1392 تا کنون، 977 فیر هاوان غرنی و توپ دور بُرد از سوی نظامیان پاکستانی در ساحات ولسوالی کامدیش نورستان و ولسوالی های دانگام و سرکانوی کنر پرتاب شده که در نتیجه ی آن 4 نفر شهید، 18 نفر زخمی، 3 خانه تخریب و 38 رأس مواشی از بین رفته است.
وزیر امور داخله در حالی که پرتاب راکت ها از سوی نظامیان پاکستانی به داخل خاک کشور را یک تخطی آشکار مرزی  دانسته و به شدت آن را محکوم می کند، به نیروهای پولیس سرحدی دستور داده است تا گزارش مفصلی در مورد خسارات وارده ناشی از این حمله ها را تهیه نماید.
وزیر امور داخله همچنان، به مسوولان امور هدایت داده است تا به بازمانده گان شهدا و سایر هموطنان ما که از پرتاب راکت های پاکستان آسیب دیده اند، رسیده گی جدی نمایند.
بدینوسیله، وزارت امور داخله، مراتب نگرانی خود را نسبت به دوام تخطی های مرزی نظامیان پاکستانی، ابراز نموده و از مراجع مربوطه ی دولت جمهوری اسلامی افغانستان، تقاضامند است تا از طریق مراجع دیپلوماتیک، این موضوع را به گونه ی جدی پیگیری نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا