امنیت

یک تن از قوماندانان محلی طالبان گرفتار شد

کابل27حمل باختر

 یک تیم مشترک امنیتی نیرو های افغان و ائتلاف امروز یک عملیات تصفیوی را جهت دستگیری یک تن از قوماندانان طالبان در ولسوالی شاه ولی کوت ولایت کندهار راه اندازی نمود.

آسیاف با ارسال خبر نامهء به آژانس باختر نوشته است: قوماندان مذکور حملات را در برابر نیرو های امنیتی افغان و ائتلاف در سراسر ولسوالی خاکریز رهنمایی و هدایت مینمود. وی همچنان برای شورشیان ولسوالی خاکریز اسلحه، مهمات و وسائل را فراهم میکرد.

هنگامیکه نیروی امنیتی بطرف موقعیت مظنون رهبر متذکره رفتند، چندین شورشیان مسلح بالای نیروی امنیتی شروع به تیراندازی نمود. نیروی امنیتی بالای آنها هم شلیک نمود که منجر به کشته شدن رهبر شورشی و چندین شورشیان دیگر گردید. ناگفته نماند که تمام آنان با اسلحۀ کلاشنکوف، یک میل تفنگ دوربین دار، یک میل تفنگچه، و چندین قبضه نارنجک مسلح بودند.

در نتیجۀ این عملیات نیروی امنیتی همچنان چندین میل گلوله های راکت سرشانه، یک میلۀ آوان با چندین فیر گلوله های هاوان را کشف و یک شورشی مشکوک اضافی را بازداشت نمود.

طبق یک خبر دیگر: یک تیم امنیتی با رهبری نیروی افغان امروز طی یک عملیات در ولسوالی بغلان جدید ولایت بغلان یک تن از رهبران طالبان را دستگیر نمود. رهبر مذکور حملات ماین کنار جاده و سایر حملات را در برابر نیرو های امنیتی افغان و ائتلاف در سراسر ولسوالی متذکره رهنمایی و هدایت مینمود.

 رهبر  مذکور در یک تعمیری توقیف گردید که گمان میرفت مسجد باشد. عساکر افغان این تلاشی را اجراء نمودند. در جریان این عملیات هیچ نوع تیراندازی صورت نگرفت و هیچ نوع خساره بالای ملکیت مردم وارد نشد. نیرو های امنیتی ائتلاف وارد این ساختمان نشدند.

در نتیجۀ این عملیات نیروی امنیتی چندین شورشیان مشکوک اضافی را بازداشت نمود.

همچنان،یک تیم مشترک امنیتی نیرو های افغان و ائتلاف امروز در جریان یک عملیات در ولسوالی نرخ ولایت وردک، درخواست حملۀ دقیق هوایی را نمود. نیروی امنیتی چندین شورشیان را مشاهده کرد که در نزدیکی شهر راه 1، آنان یک میل تفنگ ماشیندار را در جهت اجرای کمین نصب نموده بودند. پس از حاصل اطمینان از موجودیت هیچ غیرنظامی در نزدیکی هدف، نیروی امنیتی درخواست حملۀ هوایی را نمود. حملۀ هوایی چندین شورشیان را کشت و تقنگ ماشندار را تخریب کرد. یک بررسی بعدی از این ساحه تعیین نمود که در جریان این عملیات، هیچ غیرنظامی آسیب ندیده و ملکیت آنان خساره نبرداشته است.

 یک تیم مشترک امنیتی نیرو های افغان و ائتلاف امروز یک عملیات تصفیوی را جهت دستگیری یک تن از رهبران طالبان در ولسوالی خوگیانی ولایت غزنی راه اندازی نمود. رهبر مذکور از حملات ماین کنار جاده و سایر حملات در برابر نیرو های امنیتی افغان و ائتلاف در سراسر ولسوالی نظارت مینماید. وی همچنان اراکین دولتی محل را مورد هدف قرار داده و تلاش مینماید تا قوانین طالبان را بالای مردم ملکی پیاده سازد. در نتیجۀ این عملیات نیروی امنیتی چندین شورشیان مشکوک اضافی را بازداشت و یک فیر گلولۀ توپ و یک فیر گلولۀ هاوان را ضبط نمود.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا