سیاست

حامد کرزی با وزرای خارجه کشور های جاپان، آلمان و فرانسه دیدار کرد

كابل 18 سرطان باختر

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز در اقامتگاه اش در شهر توکیو جاپان با وزرای خارجه کشور های جاپان، آلمان و فرانسه به طور جداگانه دیدار کرد.

نجيب اله بيان خبرنگار اعزامي آژانس باختر از شهر توكيوخبر داد،

 

محور این دیدار ها را برگزاری موفقانه کنفرانس توکیو، حمایت جامعه جهانی از افغانستان، توسعه و انکشاف کشور در دهه تحول، تقویت نهاد های ملی، مبارزه با فساد، انتخابات آینده و نقش بیشتر زنان در عرصه های مختلف، تشکیل می داد.

حامد کرزی در این دیدار ها تامین هر چه بیشتر حقوق بشر و همچنان حقوق زنان و دختران را از اولویت های حکومت افغانستان دانسته گفت که مبارزه با فساد در صدر برنامه های حکومت قرار دارد.

 

رئیس جمهور گفت به هر اندازه که جامعه جهانی در بهتر شدن وضعیت زنان در افغانستان عجله می نمایند به همان اندازه موفقیت در این راستا به صبر و شکیبایی و همچنان کسب علم و دانش بیشتر زنان و دختران نیاز دارد.

حامد کرزی افزود: مبارزه با فساد نیاز به همکاری های بیشتر نهاد های ملی و بین المللی دارد.

در این دیدار ها وزرای خارجه کشور های جاپان، آلمان و فرانسه حمایت شانرا از روند انتقال مسئولیت های امنیتی و هچنان پروسه صلح و مصالحه ابراز کردند.

رئیس جمهور موفقیت پروسه صلح به رهبری افغانها را به سود منطقه دانسته خاطر نشان کرد که صلح و ثبات در افغانستان به نفع پاکستان، منطقه و جهان می باشد.

وزیر خارجه جاپان در کنار سایر همکاری های آن کشور به افغانستان گفت که کشورش متعهد است تا سه میلیارد دالر را در جریان سه سال آینده به افغانستان کمک نماید.

وزیر خارجه آلمان ضمن تاکید بر ادامه کمک های آن کشور به افغانستان یکبار دیگر حمایت آن کشور را از افغانستان اعلام کرد.

وزیر خارجه فرانسه نیز حمایت آن کشورش و اتحادیه اروپا را از افغانستان تجدید کرد و گفت که کشورش شفاخانه اطفال را در کابل که از جانب فرانسه ایجاد گردیده است، توسعه می بخشد و مرکز آموزش طبی را در کنار آن اساس می گذارد.

 

وی از مرحله سوم انتقال مسئولیت های امنیتی که ولایت کاپیسا را نیز در بر گرفت و به اساس آن انتقال مسئولیت های امنیتی از نیرهای فرانسوی به نیروهای افغان انجام یافت، استقبال نمود.

 رئیس جمهور از طرح توسعه یی شفاخانه اطفال فرانسوی در کابل استقبال کرد و آنرا کمک بزرگی به مردم افغانستان دانست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا