سیاست

رئیس جمهور غنی: در رابطه به سرنوشت ولسی جرگه بر اساس قانون اساسی و در روشنایی اجماع ملی تصمیم گرفته خواهد شد

کابل باختر 24 جوزا
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در مورد سرنوشت ولسی جرگه و اصلاح نظام انتخاباتی با اقشار و نهاد های مختلف به طور جداگانه دوازده نشست مشورتی را انجام داد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،این نشست های مشورتی به طور جداگانه با اقشار و نهاد های مختلف  به منظور چگونگی سرنوشت ولسی جرگه، تعیین زمان برگزاری انتخابات ولسی جرگه، آغاز کار کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی و روند آغاز توزیع تذکره های برقی در ارگ انجام شد.
در نشست های متذکره که در آن شخصیت های سیاسی و جهادی، علما و روحانیون، اعضای کمیسیون مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی، هیات اداری مشرانو جرگه و نماینده گان کمیسیون های مختلف ولسی جرگه نیز اشتراک داشتند، آنان با توجه به حالات موجود سیاسی و امنیتی کشور، پیشنهادها و نظریات شانرا در روشنایی منافع ملی و قانون اساسی کشور با رئیس جمهور غنی شریک ساختند.  
رئیس جمهور پس از استماع نظریات و پیشنهادها اشتراک کننده گان، خاطر نشان کرد که ما بر تعیین زمان برگزاری انتخابات ولسی جرگه متعهد هسیتم اما قبل از آن باید در امور امنیتی، تخنیکی و سیاسی یک اجماع به میان آید.
رئیس جمهور کشور خاطر نشان کرد" پیدا کردن منابع مالی بخاطر تمویل انتخابات مسئولیت دولت است و ما از تمام راه های ممکن استفاده کنیم تا انتخابات به صورت شفاف انجام شود. "
رئیس جمهور غنی اطمینان داد که در رابطه به تعیین زمان انتخابات ولسی جرگه هر گونه تصمیم به اساس مصالح علیای کشور و در روشنایی اجماع ملی گرفته می شود.
محمد اشرف غنی همچنان گفت که تفسیر قانون اساسی وظیفه ستره محکمه می باشد و این موضوع به ستره محکمه راجع خواهد شد.
رئیس جمهور افزود که از کمیسیون مستقل انتخابات و دفتر ملل متحد در کابل خواسته است که با در نظر داشت درس ها و عبرت ها از انتخابات گذشته، در مدت پنج روز به وی گزارش خویش را ارائه نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا