فرهنگ

یک هزارو چهارجلد کتاب به کتابخانه عامه مساعدت گردید

کابل باختر9 جدی
انتشارات خراسان یک هزار و چهارجلد کتاب را امروزبه  کتابخانه عامه مساعدت کرد.
به گزارش خبرنگارآژانس باختر: این کتب ازطرف مسوول انتشارات خراسان در حضورداشت سید مصدق خلیلی معین امورفرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ به حمید الله شهرانی رییس کتابخانه های عامه تسلیم داده شد.
دراین مراسم معین امورفرهنگی وزارت اطلاعات وفرهنگ گفت که کتاب های متذکره  شامل 502 عنوان در یک هزارو چهارجلد، ازبخش های مختلف علوم دینی ، ادبی ، سیاسی ، اقتصادی ، تاریخی و عرصه های مختلف میباشد.
خلیلی ضمن قدردانی از امان الله تالقانی مسوول انتشارات خراسان ، گفت: درطول چند سال اخیراین مساعدت ازسوی یک نهاد خصوصی برای کتابخانه عامه بی سابقه میباشد و ابراز امید واری کرد تا سایرموسسات نشراتی نیز با کتابخانه عامه همچو مساعدت ها را انجام دهند .
معین امور فرهنگی وزارت اطلاعات وفرهنگ ضمن آن که لوح تقدیر این وزارت را برای مسوول انتشارات خراسان اهدا کرد، گفت : کتابخانه عامه جای است که ازآن همه مردم میتوانند نفع ببرند ومساعدت به این نها د در اصل مساعدت با تمام مردم است.
امان الله تالقانی مسوول انتشارات خراسان گفت : ارزش کتاب های مساعدت شده یکصد و شصت دو هزار افغانی تخمین شده است و  درطول سال جاری حدود یک هزار جلد کتاب در عرصه های مختلف به ارزش یکصد و پنجاه و چهارهزار افغانی برای کتابخانه عامه ولایت تخار ،کتابخانه شفاخانه آن ولایت و کتابخانه فاکولته علوم اجتماعی پوهنتون کابل نیز ازطرف انتشارات خراسان مساعدت گردیده است .
وی گفت که در نظردارند که به زودی 500 جلد کتاب را که ارزش آن یکصد و بیست هزارافغانی تخمین شده ، برای کتابخانه پوهنتون طبی کابل مساعدت نمایند.
حمید الله شهرانی رییس کتابخانه های عامه به خبرنگار آژانس باخترگفت: درکتابخانه عامه نزدیک به  یکصد هزار جلد کتاب شامل حدود پنجاه هزار عنوان درعرصه های مختلف مو جود بوده در کابل 12 کتابخانه عامه و در سطح کشور به شمول کابل 82 کتابخانه عام فعالیت داشته و درخدمت مردم قراردارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا