سیاست

رییس جمهور حمله به عزادران عاشورای حسینی را تقبیح کرد

کابل باختر 21 میزان
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان حمله به مراسم عزاداری در زیارت سخی را تقبیح کرد.
در اعلامیه یی که از طرف دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری امروز به آژانس باختر فرستاده شده آمده است: با تأسف در حالیکه مردم مسلمان افغانستان در شب دهم ماه محرم مصروف برگزاری عزاداری شهادت نواسه حضرت محمد (ص)، حضرت امام حسین (رض) بودند از سوی افراد وابسته به گروه های تروریستی هدف حمله قرار گرفتند.
این افراد که بنام اسلام دست به جنایت و کشتار بی رحمانه عزاداران امام حسین (رض)، در یکی از اماکن مقدس (زیارت سخی ) زدند، باورمند به هیچ یک از اصول دین مبین اسلام نمی باشند. این عمل نشانه آشکار از دشمنی آنان با وحدت میان پیروان مذاهب دین مبین اسلام در افغانستان می باشد. پیروان مذاهب در افغانستان در یک فضای کاملاً مسالمت آمیز به سر می برند و الگوی کم نظیری از همزیستی مذهبی در سطح کشورهای منطقه می باشند.
محمد اشرف غنی، رییس جمهور اسلامی افغانستان ضمن تقبیح این عمل غیر انسانی، همدردی خود را با خانواده های شهدا، مجروحان و عزاداران حسینی اعلام می کند.
رییس جمهور حمله به اماکن مقدس، زیارتگاه ها و افراد ملکی را نشانه واضحی از جنایت بشری می داند و به مردم اطمینان می دهد که حکومت تمامی ظرفیت های خود را برای تأمین امنیت مراسم روز عاشورا بکار خواهد گرفت.
رییس جمهور از علمای اهل تسنن و تشیع و پیروان مذاهب اسلامی در افغانستان می خواهد که با هوشیاری تمام توطئه های دشمنان وحدت و همدلی مردم افغانستان را شناسایی کنند و در برابر آنها با قاطعیت موضع گیری نمایند و به روشنگری برای مردم بپردازند.
حمله های تروریستی هرگز مانع برگزاری مناسبت های دینی، مذهبی و ملی که عامل وحدت و تعالی جامعه مسلمان افغانستان است نخواهد شد و بهتر از گذشته استمرار و تداوم خواهد یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا