صحت

بخش جدید نسایی ولادی شفاخانه ایمرجنسی پنجشیر گشایش یافت

کابل باختر 19 قوس
داکتر فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه دیروز بخش جدید نسایی ولادی شفاخانه ایمرجنسی ولایت پنجشیر را به بهره برداری سپرد.
به اساس معلومات ریاست نشرات وزارت صحت عامه به آژانس باختر: بخش جدید نسایی ولادی شفاخانه ایمرجنسی ولایت پنجشیر در یک تعمیر با ظرفیت 120 بستر، مجهز با تمام وسایل طبی پیشرفته، بشکل اساسی و معیاری با هزینه دو میلیون دالر امریکایی ساخته شده که هزینه آن از سوی ایتالیا تامین گردیده است.
داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، در مراسم گشایش این مرکز صحی صحبت نمود و گفت:" با آنکه در مرگ و میر مادران و نوزادان در طی سالهای گذشته کاهش چشم گیر رونما گردیده است اما هنوز هم این موضوع یک چالش محسوب میشود که ایجاد چنین مراکز میتواند در امر کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان تاثیر مستقیم داشته باشد".
وزیر صحت عامه، مرکز نسایی ولادی ولایت پنجشیر را یکی از مراکز کلیدی برای باشند گان ولایت پنجشیر و ولایت های همجوار آن خوانده و گفت که این مرکز قبلاً حدود 500 واقعه ولادت های نارمل را در یک ماه تحت پوشش قرار میداد. اما بخاطر ازدیاد مراجعین وزارت صحت عامه این بخش را با ایجاد یک تعمیر جدید معیاری با ظرفیت 120 بستر ارتقا داده است.
بخش جدید نسایی ولادی شفاخانه ایمرجنسی دارای دو عملیات خانه، چهار اتاق ولادت، بخش مراقبت عاجل، بخش مراقبت نوزاد، بخش مراقبت جدی برای مادران، شعبه معاینه و شعبات کمکی و تخنیکی میباشد.
همچنان در مراسم گشایش این مرکز پیام داکترعبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی و بی بی گل غنی بانوی اول کشور به خوانش گرفته شد، که در بخشی از این پیام ها ایجاد این بخش را یک گام نیک در راستای عرضه خدمات صحی و کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان خوانده شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا