سیاست

ضراراحمد عثمانی: همکاری پاکستان در مبارزه تروریزم امر مهم محسوب می شود

کابل باختر 4 حوت
ضرار احمد عثمانی وزیر امور خارجه افغانستان که در رأس هیئتی  جهت اشتراک در سی و پنجمین نشست شورای وزیران امور خارجه سارک به مالدیف سفر کرده، روز چهارشنبه 30 دلو با خانم دنیا ماومون وزیر امور خارجه مالدیف و سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و روابط خارجی صدراعظم جمهوری اسلامی پاکستان ملاقات های جداگانه انجام داد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر،
در ملاقاتیکه با وزیر امور خارجه مالدیف انجام شد، روی موضوعات مختلف چون گسترش روابط میان دوکشور بخصوص در عرصه های اقتصادی و تجارتی بحث و تبادل نظرصورت گرفت.
محور اصلی مذاکرات وزیر امور خارجه با مشاور امنیت ملی و روابط خارجی صدراعظم پاکستان را موضوعاتی مانند اهمیت تداوم تعهد دوجانبه در امر مبارزه با تروریزم و فضا سازی برای تحکیم صلح و ثبات در هردو کشور از طریق تقویت روابط تجارتی، ترانزیتی و انتقال انرژی تشکیل میداد.
در این ملاقات عثمانی اظهار داشت: "حضور تروریزم در منطقه نه تنها به جمهوری اسلامی افغانستان آسیب می رساند بلکه اثرات ناگوار آن بالای اوضاع سیاسی، اقتصادی و امنیتی جمهوری اسلامی پاکستان به وضاحت مشهود است. از همین روست که همکاری جدی آن کشور در امر مبارزه با تروریزم برای تأمین و حفظ منافع هر دو کشور یک امر مهم و حیاتی محسوب می گردد".

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا