امنیت

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی : به شمول تروریستان خارجی اضافه از بیست طالب در موسی قلعه کشته شد

کابل باختر/ 8/ سنبله
معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی میگوید که ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند را بعداز یک درگیری مسلحانه که منتج به کشته شدن بیش از دوصد طالب مسلح گردیددو باره به تصرف نیروهای امنیتی درآمد.
جنرال دولت وزیری معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی به آژانس باختر گفت:عملیات غرض واپس گیری ولسوالی موسی قلعه هلمند که چهارشنبه هفته گذشته از کنترول نیروهای دولتی خارج شده بود حوالی ساعت ده شب گذشته آغاز گردید و بعداز سه ساعت درگیری طالبان با تحمل تلفات سنگین فرارکردند.
دولت وزیری شمار افرادکشته شده طالبان را در موسی قلعه  اضافه از دوصد نفرذکر کرد که اجساد شان درمیدان جنگ باقی مانده است.
وی تائید نمودکه شماری از شهروندان کشور های آسیامیانه ، چیچین و پاکستان درکنار طالبان برضد  نیروهای امنیتی در موسی می جنگیدند .
طرح آشوب اخیر درولسوالی موسی قلعه از سوی دشمنان این کشور بیرون از افغانستان طراحی شده بود و برمنظور شماری زیادی از تروریستان چند ملیتی به حمایت از طالبان اعزام شده بودند.
دولت وزیری گفت که نیروهای امنیتی با تصفیه موسی قلعه اکنون برنامه اعاده ثبات و فعال سازی ادارات حکومتی را روی دست گرفته اند.
معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی خاطر نشان کرد که نیروهای اردوی ملی دربرابر هر حرکت که صلح و ثبات درکشور را به چالش بکشد واکنش نشان میدهندکه راندن تروریستان ازموسی قلعه نمونه از چنین تعهد است .
دولت وزیری همچنان گفت که درحال حاضر نیروهای اردوی ملی پانزده عملیات برنامه ریزی شده و سه عملیات کوماندویی را در پانزده ولایت کشور روی دست دارند که درآن به مخالفان مسلح و گروه های تروریست تلفات سنگین وارد شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا