گزارش ها

برابعاد پیچیده جنگ درافغانستان افزوده میشود

کابل باختر 3 عقرب
شناخت عوامل اصلی بحران درافغانستان ممکن ساده باشد اما رسیدگی به آ ن دشوار خواهد بود به همین دلیل است که برابعاد پیچیده جنگ درافغانستان افزوده میشود.
گزارشگر آژانس باختر می نگارد: پرده برداری از عوامل اصلی بحران درافغانستان ومنطقه کار اساسی دستگاه  سیاسی کشور می باشد وتاجای که دیده هم شده به اساس کارثمر بخش این دستگاه بوده است که اکنون مجریان جنگ درافغانستان ومنطقه دارند به سوی تجرید سیاسی می روند.
اما آنچه دشمن به اساس فرصت ها یافته است ،بذر نفاق است و تعصب. دشمن با انگیزه و هدفمند کارمی کند آنها بنا به تجاربی که از سالهای دوامدار بحران درافغانستان دارند ، می  دانند چگونه بر وحدت ملی مردم افغانستان صد مه بزنند و به این ترتیب درپی گسترش تعصب هایی می شوند که برخی آگاهانه ویاهم نا آگاهانه ، وفق مراد دشمن حرکت می کنند.
مردم افغانستان ودرکل سیاست مداران  کشور باید درک کنند که هراس افگنان  دشمن مردم افغانستان می باشند.
آنچه توطیه ودسایس ساخته وبافته شده آنها وحامیان شان را نقش بر آب می کند وحدت نظر وعمل مردم افغانستان می باشد.
حامیان  بیرونی  هراس افگنان بر اهمیت این مساله خوب پی برده اند وتلاش دارند توسط  افراد وابسته خود، به هرگونه ای ممکن مردم افغانستان رامتفرق سازند ودر برابر آنها دشمن واحد را قرار دهند.
رهبری افغانستان نیز  به خوبی این مساله را می داند ، روی همین دلیل محمد اشرف غنی رئیس جمهوی اسلامی افغانستان دریکی از سخنرانی های خود به این مساله پرداخته تعصب را مصیبت جامعه عنوان کرده گفت : تعصب جامعه را برباد میکند"  رئیس جمهور با این بیان  مؤجز افاده کرده است که آنانی که به انواع تعصب درکشور وجامعه مبادرت می ورزند ، جامعه " افغانستان " را به سوی بربادی سوق میدهند.
گذشته از آن سالهاست که در افغانستان جنگ وجود دارد ،درجنگ پیروزی ، شکست ،اسارت ، شهادت و زخمی شدن وجود دارد ، آیا تا به حال شده باشد که دشمن  به سربازان اسیر شده ،؛ رحم کرده باشد برای دشمن وحامیان آنها کشتن ، ویران  کردن  وتباهی مردم افغانستان مطرح است .
به این دلیل  لازم است که درکنارعوامل بیرونی جنگ به ا نگیزه ها وحرکاتی درداخل نیز توجه گردد که وحدت ملی مردم افغانستان را صدمه میزند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا