جهان

روسیه بار دیگر ادعای حمایت آنکشور از طالبان را مسلح رد کرد

کابل  باختر   ۲۱ قوس
سرگی لادروف وزیر خارجه روسیه دیروز در جریان سخنرانی در یک مرکز تحقیقاتی در دهلی جدید یک بار دیگر حمایت انکشور را  از طالبان رد کرد.
سرگی لاوروف وزیر حارجه روسیه میگوید با وجود انکه مقامات امریکایی در مورد این که روسیه از طالبان حمایت می کند ویا به ان ها اسلحه می دهد صحبت می کند اما تا اکنون هیچ گونه شواهد دراین مورد ارائه نشده است.
وزیر خارجه روسیه همچنان در مورد برنامه های راهبردی امریکا در مورد اسیا جنوبی وافغانستان دید انتقاد آمیز داشته میگوید  که به باوروی این ستراتیژی موثرنیست چون تا حد زیاد روی استفاده از زور تا کید می کنند.
گفتنی است که قبل از این مقامات امریکایی وبرخی رسانه های غزبی خبرهای را نشر کردند.
که روسیه با گروه طالبان مسلح در ارتباط است او از ان ها حمایت  مالی میکنند اما مقامات روسی همیشه این ادعا ها را رد کرده.
این گفته هاد در حالی بیان میشود که مقامات محلی در بعضی از ولایت های کشور به ویژه کندز و فراه بار از ضبط اسلحه  و  وسایل جنگی ونظامی خبر داده اند که ساخت روسیه بوده از نزد گروه طالبان به غنیمت گرفته شده است.
برخی از سیاسیون و سناتوران امریکایی نیز ادعا مشابه کرده اند .
با وجود این گونه ادعا ها ٬ وزارت دفاع افغانستان  ودیگر منابع معتبرحکومتی با تاکید گفته اند که از کمک های نظامی روسیه با طالبان استاد و شواهدی در دست ندارند.
قوماندان نیروهای بین المللی در افغانستان نیز یاد آور شده که تنها از حمایت سیاسی روسیه از طالبان آگاه است مگر از کمک های نظامی انکشور با طالبان اسنادی و شواهدی در اختیار ندارد.
با وجود این همه مردم افغانستان از روسیه به عنوان یک کشور مقتدر منطقه میخواهند که طالبان را یک جریان تروریستی معرفی کند و به جای مشارکت سیاسی  و نظامی با حامی این گروه ( پاکستان ) این کشور  را وا دار سازد تا  به حمایت از انواع هراس افگنی  و ایجاد سازمان های افراط گرا دست کشد.
ضمناً به امریکا  و روسیه لازمی است که افغانستان جنگ زده را که در گذشته نیز میدان رقابت های قدرت های بزرگ بوده است  بار دیگر میدان جنگ های نیابتی شان نسازند . شوخک 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا