جامعه

تخریب دریاچه نمک، باشنده های نمک آب رابا مشکل مواجه کرده است

تالقان باختر 2جوزا
دهقانان وبا شنده های مسیر دریای سعید شهر تالقان ولسوالی نمک آب تخار از سرازیر شدن آب دریاچه نمک آب به کشتزار های شان شاکی اند.
به گزارش خبرنگار محلی آژانس باختر،  دریاچه نمک آب آنولسوالی که ششماه پیش به هزینه پنجاه و شش میلیون افغانی ساخته شده بود، حالا به گونه کامل تخریب شده است و باشندگان دریای سعید شهر تالقان و ولسوالی نمک آب که از آب آن به خاطر آبیاری کشتزار های شان استفاده میکنند شکایت دارند که باشکست آن دریا چه و سرازیر شدن آب به معدن نمک این معدن غیر قابل استفاده شده است و آب شور به کشتزار های آنان سرازیر گردیده که سبس زیان به کشتزار ها شده است.
انجنیر سالم اکبر رئیس تنظیم حوزه دریایی تخار گفت که این دریاچه شش ماه پیش ساخته شده بود که حالا کاملآ تخریب و از استفاده خارج شده است .
وی گفت هزینه این پروژه را بانک انکشاف آسیایی پرداخته و شرکت سمندر مسوول تطبیق آن میباشد
اوگفت که شرکت مذکور تا کنون پروژه ساخت دریاچه نمک آب را تسلیم ریاست احیا و انکشاف دهات تخار نداده است.
اکبر دلیل تخریب دریاچه نمک آبرا لغزش بخش هایی از معدن دانست و گفت که بر اساس قرار داد ،شرکت تطبیق کننده در ساخت این پروژه که باید از سنگ و خاک استفاده میکرد .
به گفته مردم محل درساخت آن از سنگ و جغل استفاده شده است در جلوگیری از نشست آب موثر نبوده و دریاچه تخریب شد و به کشتزار های مردم  و معدن نمک آسیب رسانده است .قیوم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا