سیاست

رئیس جمهور غنی با بزرگان افغان‌های مقیم امارات متحدۀ عربی دیدار کرد

کابل باختر 21 جوزا
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز در جریان سفر رسمی‌اش به امارات، با بزرگان و نمایندگان افغان‌ها مقیم امارات متحدۀ عربی دیدار کرد و مشکلات و پیشنهادات آنان را استماع نمود.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، بزرگان افغان ضمن حمایت از برنامه‌های حکومت، از رئیس جمهور کشور تشکری نمودند که در روزهای سخت بخاطر حل مشکلات شهروندان افغان سفر می‌نماید.
آنان گفتند که نظر به توجه خاص شما و همکاری مسؤلین سفارت افغانستان مقیم امارات، مشکلات افغان‌ها مقیم امارات حدود هشتاد درصد حل گردید است. آنان از حکومت خواستند که در خصوص جلوگیری از سوء استفاده پاسپورت افغانی از سوی اتباع ممالک دیگر توجه جدی صورت گیرد.
بزرگان افغان‌ مقیم امارات متحدۀ عربی از رئیس جمهور تقاضا نمودند، که مکاتب با نصاب تعلیمی افغانی در امارات ایجاد گردد، تا زمینۀ تعلیم و تربیه فرزندان افغان‌ها در این کشور مساعد شود.
رئیس جمهور کشور پس از شنیدن صحبت‌های اشتراک کننده گان، از کار کردهای سفارت افغانستان مقیم امارات در زمینۀ جلوگیری از سوء استفادۀ پاسپورت‌های افغانی ستایش نمود.
رئیس جمهور محمد اشرف غنی به مسؤلین سفارت افغانستان مقیم ابوظبی هدایت داد، که در زمینۀ ایجاد مکاتب با وزارت معارف هماهنگی کنند و نیز مشکلات افغان‌ها مقیم امارات را در بخش‌های مختلف، در همکاری و هماهنگی با آنان حل نمایند و گزارش آنرا به ریاست جمهوری بسپارند.
رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در ختم این دیدار، با هیئت همراه‌اش به مسجد جامع شيخ زاید رفت و نماز جمعه را در آنجا ادا کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا