سیاست

رئیس‌جمهورغنی خطاب به کودکان ایتام: عید به شما تعلق دارد و عید تان مبارک باد

کابل باختر 4 سرطان
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان و بانوی اول کشور ظهر امروز در ضیافتی، با کودکان ایتام دیدار کردند و عید سعید فطر را به آنان تبریک گفتند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در مراسمی که به همین مناسبت در قصر سلام خانۀ ارگ تدارک یافته بود و در آن فیض الله ذکی سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین و برخی مسوولین دیگر دولتی نیز حضور داشتند، سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین طی سخنانی از توجه رئیس جمهور نسبت به ایتام تشکری کرد.
وی افزود که از روزیکه من متصدی وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین شدم، همواره تأکید رئیس جمهور کشور بر اصلاح دارالایتام ها و رسیدگی به ایتام بوده است تا زمینه های بهتر تعلیم و تربیه به آنها فراهم گردد.
در این مراسم، بانوی اول کشور طی صحبتی ضمن مبارکی عید سعید فطر گفت: امروز روز خوشی است، زیرا شما به خانۀ تان در ارگ ریاست جمهوری آمدید، شما جزء مهم افغانستان هستید و امیدوارم که آینده یک افغانستان آباد و مرفه را رقم زنید.
رئیس جمهور کشور  در سخنانش خطاب به کودکان ایتام گفت: "عید به شما تعلق دارد، عید تان مبارک باد. امروز افتخار دارم که مهمانان خاص دارم، هر یک شما کودکان بالای افغانستان به ویژه بالای من حق دارید و باید حق تانرا ادا نمایم."
رئیس جمهور به ایتام گفت که والدین تان بخاطر وطن و مردم خود قربانی دادند و بالای ما حق دارند. وی گفت که وزارت کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین به ایتام توجه خاص دارد و برای بهبود وضعیت ایتام کار مینماید.
رئیس جمهور کودکان ایتام را مورد نوازش و تفقد قرار داده از آنها خواست تا درس بخوانند و تحصیل کنند، زیرا افغانستان به آینده کودکان امروز بسته است. وی همچنان افزود که وضعیت دارالایتام های کشور بهبود خواهد یافت و باید در آینده اول نمره های کانکور از این نهادها به جامعه تقدیم شود. در ختم مراسم مذکور، به هر یک از ایتام، مقدار پول نقد عیدی نیز توزیع گردید.# نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا