جهان

دبیر کل سازمان ملل و مشاور امنیت ملی ایالات متحده در مورد افغانستان بحث کردند

دویچه وله – باختر 22 جدی
مک ماستر، مشاور امنیت ملی ایالات متحده امریکا با انتونیو گوتیرش دبیر کل سازمان ملل متحد دیدار کرد. گفته می شود که این دو مقام روی وضعیت افغانستان با هم گفتگو کرده اند.
مک ماستر، مشاور امنیت ملی ایالات متحده به گونه خصوصی با انتونیو گوتیرش دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان دیدار و گفتگو کرده است. واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل در گفتگو با رسانه ها گفته است که مک ماستر توضیحات "بسیار خوب" و بسیار مفید" در مورد افغانستان برای شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است.
به قول نبنزیا، او در گفتگو با مک ماستر تصریح نموده که با بسیاری نکاتی که از طرف ایالات متحده امریکا مطرح شده موافق بوده و "توافق کامل" خود را در مورد اعلامیه ای، در خصوص نیاز برای کمک های روسیه و ایالات متحده در افغانستان ابراز کرده است.
سفیر روسیه همچنان علاوه کرده است که او اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را که در ماه دسامبر سال گذشته در جریان یک نشست خبری مطرح کرده بود، به مک ماستر خاطر نشان کرده است. پوتین در آن زمان بر نیازها به هدف همکاری مشترک میان ایالات متحده و روسیه برای افغانستان تاکید کرده بود. رئیس جمهور روسیه همچنان ابراز داشت که ما "از حضور امریکایی ها در افغانستان و فعالیت های خوب آنان تشکری می کنیم".
خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا