جهان

هزاران نفر بعد از یک انفجار در پاکستان دست به اعتراض زدند

اسلام آباد/دویچوله/۴اسد/باختر
پس از انفجار یک بمب در یک بازار مزدحم در شمال غرب پاکستان که در نتیجه آن ۱۸ نفر مجروح شدند، هزاران نفر به جاده ها بر آمدند و دست به اعتراض زدند.
   بر اساس اظهارات ساکنان محل، پیش از این، پنج شنبه شب نیز معترضان در شهر پاراچنار در ایالت خیبر پشتونخوا دست به اعتراض زده بودند.
فعالان مقامات را به عدم کفایت متهم می کنند و می گویند که اقدامات لازم  برای حفظ امنیت روی دست نمی گیرند. فلم های ویدیویی نشر شده در رسانه های اجتماعی نشان می دهد که اعتراض کنندگان در روز جمعه بر نیروی امنیتی و وسایط نقلیه سنگ پرتاب می کنند.
به گفته پولیس، مواد انفجاری روز پنجشنبه در وسط  یک بازار بسیار مزدحم در یک منطقه عمدتا شیعه نشین شهر منفجر شد.
شهر پاراچنار در گذشته یک منطقه نیمه خودمختار بود. در سال ۲۰۱۸ این شهر با منطقه خیبر پشتونخوا ادغام شد. پشتونان که از جملۀ اقلیت ها در پاکستان اند، عمدتا در این منطقه زندگی می کنند.
فعالان "جنبش تحفظ پشتون" از نهادهای امنیتی خواستند که عاملان این حمله را گرفتار کند. منظور احمد پشتین یکی از فعالان مشهور جنبش تحفظ پشتون در پاکستان می گوید: «این موج جدید خشونت از چندین ماه به این طرف ادامه دارد. ما می خواهیم که این خشونت ها پایان یابد.»
در گذشته نیز مناطق قبیله یی  هدف حملات تروریستی افراط گرایان مانند طالبان پاکستانی یا القاعده قرار گرفته است. از چندین سال به این طرف حضور نیروهای مسلح پاکستان در این مناطق افزایش یافته است.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا