سیاست

رئیس جمهورغنی حملۀ تروریستی بالای منزل معلم میر ولی عضو ولسی جرگه را محکوم کرد

کابل باختر 2 جدی
محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان حملۀ تروریستی در کابل را بالای منزل معلم میرولی نماینده مردم هلمند در ولسی جرگه که در اثر آن دو عضو خانواده و تعدادی از محافظین وی و نیز فرزند عبیدالله بارکزی نماینده مردم ارزگان در ولسی جرگه به شهادت رسیدند، محکوم کرد.
رئیس‎جمهورکشور ضمن ابراز تسلیت و همدردی عمیق با خانواده‎های معلم میر ولی و عبیدالله بارکزی نمایندگان مردم در شورای ملی، برای شهدای حادثۀ مذکور جنت فردوس و برای مجروحین صحت‎مندی کامل از بارگاه ایزد متعال استدعا می‎دارد.
محمداشرف غنی وقوع این حملۀ تروریستی را عمل نابخشودنی و جنایت بزرگ دانست و یک‎بار دیگر تأکید ورزید که هدف قراردادن خانه‌های مسکونی که در آن اعضای خانواده‌های شخصیت‌های ملی و سیاسی بسر می‌برند، در هیچ دین و آئینی توجیه پذیر نبوده و خلاف همۀ ارزش‎های اسلامی و انسانی می‎باشد.
رئیس‎جمهورغنی بر مبارزه جدی علیه همۀ گروه‏های تروریستی بدون تفکیک تأکید ورزید و خاطرنشان ساخت که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور با تمام توان علیه گروه‎های دهشت افگن و تروریست تا نابودی شان مبارزه خواهند کرد.
رئیس‏جمهور به مسوولین امنیتی هدایت داد تا چگونگی وقوع این رویداد تروریستی را همه جانبه بررسی نموده تا عاملین آن شناسایی و به پنجۀ قانون سپرده شوند. وی هم‎چنان به مسوولین صحی دستور داده است که برای مداوای مجروحین از همه امکانات استفاده نمایند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا