جهان

گروه شبه نظامی احرار الهند مسوولیت انفجارهای کویته و پشاور را برعهده گرفت

اسلام آباد – منابع خبری پاکستان – 24 حوت – باختر
گروه ˈاحرار الهندˈ شاخه انشعابی از ˈتحریک طالبانˈ مسوولیت انفجارهای دیروز  در شهرهای کویته و پشاور را برعهده گرفت. در این انفجار ها بالترتیب یازده و ده نفر کشته و اضافه از نود تن زخمی شدند.
به گزارش آژانس خبری باختر به نقل از منابع خبری پاکستان ؛ ˈعمر قصمیˈ یکی از سرکردگان  گروه تروریستی احرار الهند در گفت وگو با رسانه های خبری از مکانی نامعلوم ادعا کرد که حملات و انفجارهای دیروز در شهرهای پشاور و کویته  بلوچستان را اعضای این گروه انجام داده اند.
انفجارانتحاری دیروز در بازار ˈبته تهلˈ نزدیکی مرکز پولیس منطقه ˈسربندˈ شهر پیشاور 10 کشته و بیش از 47 زخمی برجای گذاشت.
این در حالی است که انفجار بمب دیگر در کنار یک موتر بس شهری  در جاده سریاب در نزدیکی کالج علوم و تکنالوژی شهر کویته  نیز 11 تن کشته و بیش از 45 تن  زخمی شدند.
بر اساس همین خبر سر کرده ارشد گروه احرار الهند افزود : ما از مذاکرات میان طالبان و نمایندگان دولت خوشنود نیستیم و به تعهدی
( آتش بس یک ماهه ) که تحریک طالبان به دولت پاکستان داده پایبند نبوده و حملات خود را در آینده نیز ادامه خواهیم داد.
پیش از این ˈشاهد اللهˈ سخنگوی طالبان پاکستان اعلام کرده بود که گروه شبه نظامی احرار الهند درگذشته با طالبان همراه بوده و درحال حاضر این گروه را طرد و اقدامات آن را برعهده نخواهیم گرفت.
انفجارها در پیشاور و کویته درحالی صورت گرفت که افراد منتخب گروه طالبان پاکستانی و اعضای شورای سیاسی این گروه شبه نظامی با هدف برگزاری گفت وگوهای مستقیم میان شبه نظامیان و دولت اسلام آباد؛ در منطقه قبایلی ˈوزیرستان شمالیˈ مشورت می کردند.
ˈمحمد ابراهیمˈ یکی از اعضای ارشد نمایندگان طالبان شام دیروز در گفت وگوی صلح با دولت پاکستان گفت: اعضای ارشد گروه تحریک طالبان  موافقت خود را برای دیدار مستقیم به منظور گفت وگو با نمایندگان دولت، اعلام کرده اند.
در رابطه به همین مذاکرات آژانس خبری دولتی ایران  به نقل از منابع خبری پاکستان  دیروز گفت که پرواز چند فروند  هلیکوپتر بدون سرنشین  امریکا بر فراز منطقه قبایلی وزیرستان شمالی باعث شد تا محل دیدار اعضای کمیته صلح طالبان پاکستانی و شورای سیاسی آن گروه تغییر کند.
قرار بود در دیدار افراد منتخب گروه طالبان و شورای سیاسی آن گروه ، دستور کار تعیین محل برگزاری مذاکرات مستقیم بین دولت  اسلام آباد و سران طالبان  مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا