سیاست

رئیس ولسی جرگه نقش کشور های همسایه را در بازسازی و تامین امنیت در افغانستان ارزنده خواند

عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه امروز با مهندس مصطفی محمد نجار و زیر امور داخلۀ جمهوری اسلامی ایران در مقر شورای ملی دیدار کرد. به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ولسی جرگه به آژانس اطلاعاتی باختر، در این دیدار دو طرف پیرامون همکاری های متقابل میان جمهوری اسلامی افغانستان و ایران ، تقویت همکاری های منطقه ای ، راه های مشترک در مبارزه با مواد مخدر و همکاری با پارلمان افغانستان  بحث و تبادل نظر نمودند .

رئیس ولسی جرگه از همکاری های جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف با افغانستان  به نیکویی یاد آوری نموده، نقش کشور های همسایه را در بازسازی و تاٌمین امنیت در افغانستان ارزنده خوانده و خواهان تحكيم مناسبات دوستانه ميان جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری اسلامی ايران و توسعه همكاری های همه جانبه ميان دو كشور گردید

به همین گونه در این دیدار طرفین پیرامون وضعیت مهاجرین و زندانیان افغان در جمهوری اسلامی ایران  نیز صحبت نموده، رئیس ولسی جرگه از وزیر داخلۀ ایران خواهان همکاری های آن کشور در رفع مشکلات مهاجرین و زندانیان افغان در ایران گردید .

بالمقابل مهندس مصطفی محمد نجار و زیر امور داخلۀ جمهوری اسلامی ایران در موارد یاد شده، صحبت نموده، بر همکاری های کشورش با افغانستان و مردم این کشور تاکید نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا