سیاست

احمد سعیدی: ممکن ملا غنی برادر در مذاکرات میان افغانان حضور نیابد

کابل/ ۱۵  سنبله/  باختر  
احمد سعیدی کارشناس مسایل سیاسی می گوید: ملا غنی برادر رییس دفتر سیاسی طالبان از سوی پاکستان تحت نظارت است و ممکن در مذاکرات دوحه شرکت کرده نتواند.
سعیدی که مسایل مربوط به پاکستان و گروه طالبان را دنبال می کند امروز در یک تماس تلیفونی  به خبرنگار آژانس باختر گفت : او دریافته است که ملا غنی برادر معاون سیاسی گروه طالبان و رییس دفتر سیاسی این گروه در دوحه، از سوی سازمان  آی اس آی با تزریق ادویه زهری، بیمار شده است و در مذاکرات میان افغانان که به زودی در دوحه بر گزار می شود، شرکت  نخواهد کرد. 
سعیدی گفت؛ استخبارات نظامی پاکستان دریافته است که ملاغنی به نفع آنان نیست و او در گفت وگو های صلح هدف و برنامه خود را دارد.
سعیدی همچنان این مساله را یاد آور شد ، ملاغنی  که از قوم پوپلزایی ها است در گذشته  با حامد کرزی رییس جمهوری سابق افغانستان   رابطه تامین کرده بود که بعد افشا شد و این باعث شد که ملاغنی حدود ده سال را در زندان پاکستان سپری کند.
سعیدی یاد آور شد، پاکستان در تلاش است که رهبری هیئت طالبان در  گفت وگو های سیاسی  میان افغانان را به عهدۀ ملا یعقوب پسر ملا عمر و سراج الدین حقانی که افراد مورد اعتماد آی اس آی اند بگذارد.
باید گفت که چندی قبل ملا هبت الله رهبر طالبان در دسته  مذاکره کننده طالبان تغییرات به میان آورد که نام ملا غنی در میان هیئت مذاکره آن گروه دیده نمی شود.
باید گفت که امروز در شبکه های اجتماعی خبر مرگ ملا غنی برادر به گونۀ وسیع انعکاس یافته است مگر منابع مستقل آن را تائید نکرده اند.   نوریه زیوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا