سیاست

داکتر عبدالله عبدالله: درافغانستان درعرصه حقوق زنان دست آورد بزرگی داشتیم ولی هنوز راه دراز درپیش است

کابل۲۱ جدی باختر
رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی دیروز با رئیس اداره انکشافی ایالات متحده برای افغانستان، اعضای رهبری این سازمان و نمایندگان وزارت امور زنان، اعضای پارلمان و نهادهای جامعه مدنی در قصر سپیدار دیدار نمود.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی حکومت وحدت ملی به آژانس باختر، در این ملاقات رئیس اجرائیه از کمک 216 ملیون دالری ایالات متحده برای توانمندسازی زنان در افغانستان و فراهم سازی 200 ملیون دالر دیگر برای توسعه این برنامه ابراز تشکر نمود.
رئیس اجرائیه در ادامه صحبت هایش افزود: در افغانستان در عرصه حقوق زنان دستاوردهای بزرگی داشتیم ولی هنوز راه درازی برای کامیابی این روند در پیش داریم و حکومت وحدت ملی متعهد است تا وظیفه خویش را مسوولانه در این راستا انجام دهد.
رئیس اجرائیه افزود: برنامه انکشاف و توانمندسازی زنان یکی از بزرگترین برنامه های ایالات متحده در سطح جهان است و ابراز امیدواری نمود این برنامه بتواند به صورت متوازن زنان کشور را یاری رساند. رئیس اجرائیه علاوه نمود: امیدواریم این برنامه در همکاری و همآهنگی با دولت افغانستان تطبیق گردد.
رئیس اجرائیه از مسوولین نمایندگی ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی خواست تا با استفاده از این مبلغ پوهنځی برای زنان افغانستان اعمار گردد.
سپس رئیس نمایندگی ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی برای افغانستان با ابراز تشکر از رئیس اجرائیه گفت: در مرحله گذار و کاهش کمک های بین المللی برای افغانستان این سازمان تصمیم گرفت تا برنامه وسیعی را برای توانمندسازی زنان افغانستان روی دست گیرد.
سپس مسوولین این سازمان به تفصیل تاریخچه و محتوای این برنامه را برای رئیس اجرائیه و شرکت کنندگان نشست به تفصیل توضیح دادند. مسوولین این سازمان توضیح دادند که این برنامه در بخش تقویت نقش رهبری زنان، نقش زنان در حکومت، تقویت نقش زنان در بخش اقتصادی و تنظیم هرچه بیشتر نهادهای مدافع حقوق زنان تمرکز دارد.
اشتراک کنندگان نشست دیدگاه و پیشنهادات خویش را برای بهبود و متوازن ساختن برنامه و ایجاد یک نظام نظارتی و گزارش ده موثر تحت رهبری ریاست اجرائیه مطرح ساختند که مورد استقبال رهبری نمایندگی ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی قرارگرفت.
رهبری نمایندگی ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی وعده سپرد تا طرح اعمار پوهنځی برای زنان کشور را مورد بحث و ارزیابی قرارداده و نتیجه را برای ریاست اجرائیه گزارش دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا