جهان

اردوی اسراییل اهدافی را در سوریه بمباران کرد

دمشق/دویچه وله/۳ ثور/باختر
اردوی اسراییل گفت که اهدافی را در سوریه مورد حمله قرار داده است. مقام‌های اسراییل گفتند این حمله پس از آن صورت گرفت که یک راکت از آن کشور به نزدیکی تأسیسات اتومی «دیمونا» در صحرای «نگب» پرتاپ شد.
اردوی اسراییل پنج‌شنبه گزارش داد که یک راکت زمین به هوا، از سوریه پرتاب شد و در نزدیکی «دیمونا»، یکی از تأسیسات اتومی اسراییل اصابت کرد.
اردوی اسراییل افزوده است که با حملات راکتی متعددی در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه، به این حمله واکنش نشان داده است.
خبرگزاری اسوشیتدپرس به مقاله‌یی در روزنامه ایرانی کیهان اشاره کرده است که در آن پیشنهاد حمله به دیمونا در واکنش به حمله نطنز داده شده بود.
براساس گزارش «سانا»، خبرگزاری دولتی سوریه، چهار سرباز در اثر این حملات که در نزدیکی دمشق صورت گرفت، زخمی شدند و خساراتی نیز به بار آمد. این خبرگزاری گفته است راکت‌ها از بلندی‌های جولان که در اشغال اسرایيل است شلیک شده ‌اند.
به گفته هیدای زیلبرمن، سخنگوی اردوی اسراییل، اصابت راکت به ناحیه اطراف دیمونا عمدی نبوده است و به قصد حمله به نیروگاه هسته‌یی اسراییل شلیک نشده است.
خبرگزاری اسوشیتدپرس حملات اخیر را شدیدترین تنش بین اسرایيل و سوریه در سال‌های اخیر ارزیابی کرد و از احتمال دخالت ایران در آن خبر داد.
این خبرگزاری نوشته است که ایران در سوریه نیروی نظامی دارد و اسرایيل را مسوول حملات سایبری و خرابکارانه به تاسیسات اتمی‌اش می‌داند که آخرین آن، حمله به سایت نطنز در ۱۱ اپریل بود.
در طول ده سال اخیر، از آغاز جنگ سوریه به این سو، اسراییل مکرراً براهدافی در سوریه حمله کرده است. در این حملات چندین بار، مواضع جنگجویان ایرانی نیز هدف قرار گرفته اند. ایران متحد مهم بشار الاسد، رییس جمهور سوریه است.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا