سیاست

معاون اول ریاست جمهوری: افغانستان به سلاح های پیشرفته نیاز دارد

کابل باختر 22 قوس
ستر جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری  در دفتر کارش شام امروز با مارتین ستروب نیسکی، وزیر دفاع جمهوری مردم چک دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،
در این دیدار  معاون اول ریاست جمهوری از بروز تلفات در میان نیرو های نظامی جمهوری چک در افغانستان ابراز تأثر عمیق کرده مراتب تسلیت خود را به دولت و مردم جمهوری چک ابراز داشت.
معاون اول ریاست جمهوری یاد آوری کرد که دولت و مردم افغانستان به همکاری و ایثار گری نیرو های شما ارج می گذارند و میدانند که مع الوصف کشور تان همچنان از مردم ما حمایت می کند.
معاون اول ریاست جمهوری خاطر نشان کرد که قرار است امشب نشست مهمی میان رئیس جمهور کشور، معاونین ریاست جمهوری و رئیس شورای اجرائیه برگزار شود و در آن روی طرح های مهم امنیتی بحث صورت بیگرد.
معاون اول ریاست جمهوری علاوه کرد که تعهد ما به مردم کشور و جهانیان ایجاد کابینه ای کاراست که در آن و حدت ملی و منافع مردم ما در نظر گرفته شده است.
معاون اول ریاست جمهوری به نیازمندی های نیرو های امنیتی کشور اشاره کرده افزود که افغانستان اراضی پیچیده و صعب العبور دارد از این رو ما به سلاح های پیشرفته تر و توپچی نیازمند داریم و از جمهوری چک در این زمینه خواهان کمک می باشیم.
در این دیدار مارتین ستروب نیسکی، وزیر دفاع جمهوری چک مراتب تبریکات خویش را به مناسبت پایان موفقانه روند  انتخابات و ایجاد حکومت وحدت ملی در افغانستان به معاون اول ریاست جمهوری پیشکش نمود.
وی یاد آور شد که انکشافات در افغانستان را پیوسته دنبال می کنم و امیدواریم که مردم افغانستان بر دشواری های کنونی فایق آیند.
وزیر دفاع جمهوری چک از آماده گی کشورش در زمینه کمک تجهیزات واسلحه به نیرو های امنیتی افغانستان خبر داده افزود که دراین زمینه با دو شرکت بزرگی چکی هماهنگی خواهد شد.
وی همچنان یاد آور شد که کشورش آماده است تا به مردم و حکومت افلغانستان در زمینه های دیگر نیز کمک کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا