آموزش

امتحان کانکور داوطلبان شمول در بخش شبانه پوهنتون های دولتی برگزارشد

کابل باختر29 اسد
حدود سه هزارداوطلب امروز امتحان کانکور شمول در بخش های شبانه پوهنتون های دولتی را سپری کردند.
به گزارش آژانس باختر: دوکتور فریده مومند وزیر تحصیلات عالی گفت که دراین امتحان که درپوهنتون کابل برگزار گردید ، حدود سه هزار تن پسر و دختر اشتراک کردند.
وی افزود که در امتحانات بخش های شبانه پوهنتون های دولتی، درسال جاری 15000 داوطلب اشتراک خواهند کرد که از آن جمله 5180 تن آنان درپوهنځی های مختلف بخش های شبانه پوهنتون های دولتی پذیرفته میشوند.
وزیر تحصلات عالی خاطرنشان ساخت که این امتحانات به شمول حوزه کابل در 7 حوزه امتحان که شامل ولایات بلخ، قندهار، کندز ، هرات، پکتیا و ننگرهار میباشد، نیز برگزار می گردد.
وی اضافه کرد، در گام بعدی امتحان حوزه های کندز و هرات برگزار و در ختم امتحانات  پس از یک هفته نتایج امتحانات اعلان خواهد شد.
او با اشاره به موفقیت های بدست آمده در راستای شفافیت امتحانات کانکور گفت که وزارت تحصیلات عالی طرح جدیدی را روی دست دارد که با تطبیق  این طرح آسیب پذیری های باقی مانده فرا راه کانکور نیز رفع گردیده و امتحانات کانکور شمولیت به پوهنتون ها به صورت معیاری برگزار می گردد.
وی گفت که در امتحانات کانکور آینده برعلاوه اخذ نشانه انگشتان و تشخیص چشم،  زمان برگزاری امتحان نیز از ماه حوت شروع و تا اخیر ماه اسد ادامه خواهد یافت که به این صورت مشکلاتی که از نگاه اوضاع جوی و آغاز سمستر ها  به ویژه در بخش بورسیه ها وجود داشت، رفع  میگردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا