اخباراقتصاد

وزارت صنعت وتجارت سه تفاهم‌نامۀ همکاری علمی-کاربردی را با سه نهاد تحصیلی امضأ کرد

کابل/24 قوس/باختر

وزارت صنعت و تجارت سه تفاهم‌نامۀ همکاری‌های علمی و کاربردی را با موسسۀ بین‌المللی کورداید و پوهنتون‌های کاردان و گوهرشاد به منظور آغاز همکاری‌های دوجانبه امضا کرده است.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر، نثار احمد غوریانی وزیر صنعت وتجارت در آغاز مراسم گفت که هدف از امضای این تفاهم‌نامه‌ها؛ تأمین نیروی‌کار آموزش‌دیده با معیارهای بازارکار، کمک به بخش خصوصی، افزایش تولیدات صنعتی، خودکفایی در تولیدات داخلی و رشد صادرات است.

غوریانی همچنان از پوهنتون های خصوصی که در کشور فعالیت دارند؛ خواست که رشته‌های جدیدی را در بخش صنایع ایجاد و دانش آموختگان وزریده‌ را در بازارکار افغانستان برای رشد صنعت پرورش دهند.

براساس این تفاهم‌نامه؛ وزارت صنعت و تجارت و نهادهای متذکره در بخش‌های شناسایی  تجارت‌ نوین، شناسایی مفکوره‌های خلاق و کارآفرین، برگزاری برنامه‌های رقابتی میان شاگردان مکاتب و محصلان انستیتوت‌های مسلکی و پوهنتون‌هایی که دارای دیپارتمنت‌ تجارت و کارآفرینی استند، ارتقای ظرفیت محصلان در بخش تجارت‌های نوین، نهادینه‌ کردن فرهنگ کارآفرینی و آغاز تجارت در کشور، ایجاد یک اکوسیستم جهت محیط مناسب برای راه‌اندازی تجارت‌های نو آغاز، توان‌مند کردن و وصل متشبثین به بازارکار، حمایت از جوانان تحصیل کرده و ایجاد اشتغال باهم همکاری می‌کنند.

این تفام‌نامه‌ها میان وزیر صنعت و تجارت، جیب‌وان هایردن رییس اجرای موسسۀ بین المللی کورداید در کابل، میرویس نهضت رییس اجرایی پوهنتون کاردان و داکترجواد صالحی رییس پوهنتون گوهرشاد به امضا رسید. نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا