تبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات برخی از روزنامه های چاپی غیر حکومتی درپایتخت چهارشنبه 8 دلو

کابل باختر/ 8/ دلو
شماری از روزنامه های چاپی غیر حکومتی درپایتخت که بدسترس قرار گرفته اند ، درشماره های امروزی به بحث روی مسایل مختلف سیاسی و نظامی درکشور پرداخته و نیز اخبار وگزارش های را درباره رویداد های جاری کشور و منطقه نشرکرده اند.
روزنامه محور در صفحه اول زیر عنوان طالبان هرگونه مذاکرات صلح با دولت افغانستان در چین را رد کردند نوشته گروه طالبان به تازگی با نشر خبرنامه ای هرگونه مذاکرات صلح این گروه با دولت افغانستان درکشور چین را رد کرده است در خبرنامه این گروه آمده است ، آنچه درمورد میانجگیری کشور چین درمورد گفتگو های صلح طالبان با دولت افغانستان گفته میشود باید گفت که طالبان به موضع قبلی خود پابند است و هیئت ما به هیچ کشوری سفر نکرده است ، این درحالی است که دراین اواخر گزارش هایی رسانه ها به نشر رسیده که دولت افغانستان به میانجگیری دولت مذاکرات صلح با  گروه طالبان را آغاز کرده است .
روزنامه محور همچنان درصفحه اول زیر عنوان نامزد وزیران داخله و خارجه برنامه های شان به ولسی جرگه ارائه کردند نوشته نامزد وزرای امور خارجه و داخله درششمین روز ارائه برنامه های کاری نامزد وزرا برنامه های کاری شان را به ولسی جرگه ارائه کردند .
صلاح الدین ربانی نامزد وزارت امور خارجه گفت: اصول اساسی روابط خارجی کشور را به منظور انسجام دیدگاه ها ، تدوین وجهت تصویب به جرگه ارائه خواهم کرد.
روزنامه به همین گونه ادامه داده مطالب دیگری را زیر عنوان های تاملی برمسله " تابعیت دوگانه " افرادمسلح ناشناس مسیر غوربند ، بامیان را بستند امنیت ملی ، سه تن را به اتهام قاچاق اسلحه دستگیر را درکنار سایر مطالب نشر کرده و در صفحه های دیگر دنبال مطالب دیگر شده است.
اما روزنامه انصار دربرگ نخست به نگرانی دهقانان و مقامات نسبت به افزایش کشت خشخاش پرداخته و نوشته است کشاورزان و مقامات هلمند با ابراز نگرانی از افزایش کشت خشخاش دراین ولایت از دولت خواستند از گسترش این ماده افیونی درهلمندجلوگیری کنند کشاورزان و مقامات هلمند با ابراز نگرانی از افزایش کشت خشخاش دراین ولایت از مقامات افغانستان خواستند ازگسترش کشت این ماده افیونی درهلمندجلوگیری کنند کشاورزان هلمندی اعلام کردند درسال جاری حتی در15 کیلومتری شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند خشخاش کشت شده است .
انصار همچنان درصفحه اول به ارائه برنامه نامزد وزرای داخله و خارجه به مجلس نماینده گان توجه کرده مطلبی را نشر کرده است.
معرفی دو وزیر پیشنهادی جدید اشرف غنی به مجلس فارغ التحصیلی سالانه یک ملیون دانش آموز تا ده سال آینده مقاومت حماسی کردها درسوریه به ثمر نشست عنوان های دیگری اند که روزنامه درصفحه اول به نشر آن اقدام کرده و درصفحه های دیگر دنبال مطالب دیگر شده است.
اما روزنامه ماندگار برگ نخست را بامطلبی زیر عنوان حکومت مانع تعدیل قانون تشکیل کمیسیون های انتخاباتی میشود ، آغاز کرده و درهمین صفحه درمطلب دیگر زیر عنوان از هر شش داوطلب کانکور یکی به دانشگاه دولتی راه میا بد نوشته وزارت تحصیلات عالی میگوید که امتحانات کانکور شهر کابل وولسوالی های مربوط آن روزپنجشنبه هفته جاری آغازمیشود و امتحانات کانکور درسایر حوزه ها امروز تکمیل شده است.
روزنامه به همین گونه ادامه داده و در صفحه اول مطالبی را زیر عنوان های امروز صندوق می گذاریم نا امنی درهرات 80 درصد کاهش یافته ، مشکل درمجلس بامشکل درقانون ؟ را نشر کرده و درصفحه های دیگر دنبال مطالب دیگر شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا