فرهنگ

حسینه صافی: مشکل اعمار سرک کنار قلعه ضحاک غور به زودی حل می شود

کابل/ ۵حوت/ باختر
حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ امروز با رییس و اعضای شورای ولایتی غور ملاقات کرد.
به گزارش آژانس باختر٬ دراین ملاقات پوهاند محمد رسول باوری معین فرهنگ وهنروزارت اطلاعات وفرهنگ٬ عبدالاحدعباسی رییس حفاظت و ترمیم آبدات تارخی وزارت اطلاعات وفرهنگ٬ فضل الحق احسان رییس شورای ولایتی غور و عبدالرحمان عطشان عضو شورای ولایتی  آن ولایت حضور داشتند.
در ملاقات رییس شورای ولایتی غور دررابطه به مشکلات مردم از ناحیه نبود سرک صحبت کرد و گفت: ولایت غور از عقب مانده ترین ولایت های افغانستان است که صرف ده کیلو مترسرک پخته دارد.
او دررابطه به سرکی که از کنار قلعه ضحاک می گذرد صحبت کرد و گفت: کار اعمار این سرک به خاطری از چند سال به این سو معطل شده است که در مسیر آن قسمی از قلعه ضحاک قرار دارد.
بناَ از وزارت اطلاعات و فرهنگ می خواهیم که هرچه زودتر این مشکل٬ در تفاهم با وزارت ترانسپورت حل شود٬ از مشکلات مردم از ناحیه رفت و آمد کاسته شود.
حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ حل مشکل مردم را یکی از وظایف وزارت اطلاعات و فرهنگ دانست و گفت: با توظیف هیئت عنقریب این مشکل حل خواهد شد.
همچنان پوهاند محمد رسول باوری معین فرهنگ وهنر این وزارت در رابطه به موضوع گفت: به منظور رسیدگی به این مشکل تاکنون دو مرتبه هیئت توظیف شده است٬ بنابرنظر هیئت توظیف شده٬ این ساحه یک ساحه باستانی و دارای قدمت تاریخی است.
بناَ با در نظرداشت قانون اجازه ندادیم که ساحات باستانی تخریب شود.
وی افزود مسوولیت ما حفاظت از ساحات باستانی است.
عبدالاحد عباسی رییس حفاظت و ترمیم آبدات تاریخی وزارت اطلاعات وفرهنگ گفت که قلعه ضحاک یک ساحه باستانی و ثبت شده است.
برای حل مشکل چندین مکتوب به وزارت ترانسپورت فرستاده شد و هم از نزدیک ساحه بررسی شده است که با تغییر اندک دیزان هیچ نوع آسیب به این ساحه وارد نمی شود. چون امکانات زیاد درساحه وجود دارد.
وی نیز از سفر عنقریب هیئت معینیت فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ به آن ولایت خبرداد و گفت: هرنوع فعالیتی که منجر به تخریب ساحات باستانی شود٬ غیر قانونی است. ماری نبردآئین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا