آموزش

نتائج امتحان کانکور سال ۱۳۹۵ اعلان شد

کابل باختر 15 حمل
دکتور عبدالله عبدالله رئيس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان امروز با حضور در مقر وزارت تحصیلات عالی کشور٬‌ در حالی‌که وزیر تحصیلات عالی٬‌ تعدادی از اعضای کابینه٬ نمایندگان مجلس٬‌ مشاورین ریاست جمهوری و ریاست اجرائیه٬‌ استادان و مسوولین بلند رتبه وزارت تحصیلات عالی ایشان را همراهی می‌کردند٬ نتائج رسمی امتحان کانکور سال ۱۳۹۴/۱۳۹۵ را اعلان نمود.
دکتور فریده مومند وزیر تحصیلات عالی در صحبت‌های خویش امتحان کانکور را یک روند ملی و با اهمیت دانست که با سرنوشت جوانان این سرزمین گره خورده است. وی در صحبت‌های خویش اطمئنان داد که کانکور امسال با شفافیت٬‌ تغییر در شیوه مدیریت٬‌ استفاده از تکنالوژی جدید و با جلوگیری از نفوذ زورمندان در سراسر کشور برگزار گردیده‌است.
سپس دکتور عبدالله عبدالله رئيس اجرائیه اعلان نتائج کانکور را برای مردم افغانستان٬‌ محصلان و خانواده‌های آنان تبریک گفت و از رهبری٬ مسوولین وزارت تحصیلات عالی و کمیته برگزاری امتحان کانکور به خاطر مدیریت موفقانه این روند ملی قدردانی کرد.
رئيس اجرائيه در صحبت‌های خویش به مردم کشور اطمئنان داد که امتحان امسال به صورت شفاف برگزارگردیده٬‌ و برای محصلانی که امتحان را موفقانه سپری کرده‌اند آرزوی موفقیت و پیروزی بیشتر نمود. رئيس اجرائیه به آنهايی‌که در امتحان بی نتیجه مانده اند٬‌ توصیه نمود تا با عزم اراده قوی‌تر به درس و تحصیل در نهادهای دیگر ادامه دهند یا با آمادگی بیشتر در امتحان‌های بعدی اشتراک نمایند.
رئیس اجرائیه در ادامه صحبت‌های خویش افزود: توجه به معارف و تحصیلات عالی در اولویت‌های حکومت وحدت ملی قراردارد و حکومت به صورت جدی به این قضیه توجه می‌کند.
رئيس اجرائيه در صحبت‌های خویش همچنان علاوه کرد: حکومت مکلف است زمینه فراگیری تحصیل را برای محصلان فراهم سازد و استادان موظف اند با تعهد و ایمان‌داری به تدریس و تربیه این نسل بپردازند. رئیس اجرائيه همچنان از محصلان خواست تا با جدیت و تعهد به درس و تحصیل ادامه دهند و در رشد و ترقی کشور سهم بگیرند.
رئیس اجرائیه به مسوولین حکومتی در عرصه تحصیلات هدایت داد تا به رشد کیفیت تحصیل توجه جدی نمایند و ابراز امیدواری نمود که حکومت بتواند در آینده زمینه استخدام محصلان را در رشته‌هایی‌که درس می‌خوانند فراهم سازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا