ورزش

دوران اوج تیم های بزرگ هسپانیا پایان یافته است

کابل/ 2 سنبله/ باختر
فصل جاری رقابت های فوتبال جام قهرمانان اروپا با قهرمانی تیم بایرین مونیخ آلمان پایان یافت.
از آغاز این رقابت ها تا کنون تیم ریال مادرید با سیزده بار قهرمانی در صدر جدول قهرمانان قرار دارد و بایرین مونیخ تاکنون توانسته است شش بار این جام را به خانه ببرد.
گزارشگر آژانس باختر می نگارد: آغاز رقابت های جام قهرمانان اروپا به سال 1955 میلادی بر می گردد اما در سال 1992 بود که بازی های این جام زیر نام لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد.
از آغاز این بازی ها تا کنون تیم های آس میلان، بایرین مونیخ و لیورپول هر کدام 7، 6، 6 بار قهرمان این جام شده اند، اما تنها تیم ریال مادرید است که توانسته است 13 بار جام این رقابت ها را به خانه ببرد .
آنچه به بازی های این فصل بر می گردد این است برای نخستین بار در تاریخ این جام در مرحله نیمه نهایی تیمی از هسپانیا حضور نداشت . ریال مادرید، بارسلونا و اتلاتیکو از هسپانیا نتوانستند به این مرحله صعود کنند.
بیشترین کارشناسان به این باور اند که دوران اوج تیم های بزرگ هسپانیا به پایان رسیده است و اکنون تیم های دیگری از اروپا می خواهند جای این تیم ها را در بازی های جام قهرمانان اروپا پر کنند.
در فصلی که پایان یافت در مرحله نهایی یک تیم از آلمان و یک تیم از فرانسه صعود کرد و در آخر بایرین مونیخ آلمان جام را برد .
در فصل گذشته در مرحله نهایی دو تیم از انگلستان با هم رقابت کرد و لیورپول قهرمان شد در فصل جاری در مرحله نیمه نهایی از انگلستان هم تیمی حضور نداشت.نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا