اخبارفرهنگ

نخستین سالگرد درگذشت استاد  حیدری «وجودی» در پنجشیر گرامیداشت شد

بازارک ۸ سرطان باختر

ریاست  اطلاعات و فرهنگ پنجشیر از نخستین  سالگرد در گذشت نجم العرفا و شاعر نام آشنا حیدری «وجودی» با برگزاری محفلی امروز در بازارک پنجشیر یاد بود به عمل آورد.

در این محفل عبدالبشیر حکیمی معین گرځندوی ، مالی و اداری وزارت اطلاعات وفرهنگ با هیئت همراهش،  روییسان اداره های محلی پنجشیر،  شاعران، نویسندگان، شماری ازشخصیت های علمی و فرهنگی و فرهنگ دوستان  شرکت داشتند.

عبدالودود علی مردان رییس اطلاعات و فرهنگ پنجشیر گفت که ریاست اطلاعات و فرهنگ  در سال هزار و چهار صد خرشیدی نزدیک به چهل برنامهٔ فرهنگی در چوکات یک طرزالعمل رسمی دولتی مشخص کرده است و ط‌‌بق تقویم زمانی  یکی پیهم ، هر کدام آن را برگزار خواهد کرد.

عزیز الله ایما شاعر ونویسنده گفت که استاد وجودی واپسین مشعل‌دار تصوف ویژهٔ کابلی است و متاسفانه ما پس از رفتن او این سنت را  پایان یافته می بینیم.

بعد نقشبند حیدری پسر ارشد استاد حیدری وجودی  گفت که استاد وجودی با داشتن ذوق و قریحهٔ شاعرانه و تمایل فطری به زیبایی و جمال طبیعت به انسان، از  همان روزگار به خواندن و نوشتن شعر آغاز کرد.

شبیر احمد شاعر و یک تن از فرهنگیان گفت که  وجودی یگانه شاعر متصوف و عارفی بود که بدیل آن را کمتر می توان سراغ کرد.

در ادامه منصور سکندری، فردین فرهمند، سلیمان خرمی، امید دانشجو و شماردیگری از شاعران جوان به خوانش شعر و مثنوی پرداختند .

از حیدری وجودی در بیشتر از شصت سال خلاقیت ادبی اش پانزده عنوان کتاب شعر به همراه چندین اثر پژوهشی به چاپ رسیده است.

این شاعر نامدار و متصوف به عمر هشتاد و یک سالگی سال پاردر کابل در گذشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا