اقتصاد

نزدیك به سه ملیون افغانی برای بازسازی قصر دارلامان در هلمند جمع آوری شده است

لشكرگاه/ 18/ثور/باختر

دو اعشاریه هفت ملیون افغانی پول جمع آوری شده از سوی مسوولین،‌ نهادهای اداری و مردم هلمند  برای بازسازی قصر دارالامان امروز به محمد یونس نواندیش شاروال كابل تسلیم داده شد.

داوود احمدی،‌ سخنگوی والی هلمند به آژانس باختر گفت،‌ پول یادشده در این اواخر از سوی مردم  هلمند، مسوولین دولتی اتحادیه تجار ملی،‌ پولیس، اردو ملی،‌ شاگردان مكاتب و یك تعداد باشنده گان این ولایت به طور همكاری جمع آوری گردیده بود.

منبع افزود، پول یادشده امروز طی محفلی كه در آن مسوولین ادارات دولتی و علمای دینی حضور داشتند، محمد گلاب منگل والی هلمند مبلغ دو ملیون و هفتصد هزار افغانی پول جمع آور شده را به محمد یونس نواندیش شاروال كابل تسلیم نمود.

محمد یونس نواندیش شاروال كابل در سخنرانی خود این اقدام مردم هلمند را ستایش نموده و از تمامی كسانیكه در این پروسه اشتراك كرده است اظهار تشكر نمود.

به گفته وی شاروالی كابل تصمیم گرفته كه شهر كابل را به شكل عصری و پیشرفته كه خواست هر افغان میباشد، ‌اعمار نماید و بازسازی این قصر های جنگ زده نیز یك بخش این پروگرام میباشد كه نه تنها در ولایت هلمند بلكه در بعضی ولایات دیگر كشور نیز چنین گام برداشته شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا