امنیت

نیروهای امنیتی از پشتیبانی بی شائبه مردم در ولسوالی های ازره، حصارک و جاجی آریوب، برخوردار می باشند

كابل۲۰ اسد باختر

تحت ریاست حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان جلسه شورای امنیت ملی قبل از ظهر امروز دایر گردید.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر، در این جلسه که در ارگ دایر شد، ابتدا سترجنرال بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی و ستر پاسوال غلام مجتبی پتنگ سرپرست وزارت امور داخله در رابطه به نتایج عملیات تصفیوی در ولسوالی های ازره ولایت لوگر، حصارک ولایت ننگرهار و جاجی آریوب ولایت پکتیا، گزارش شانرا ارایه کردند.

آنان از هماهنگی نیروهای امنیتی افغانستان در جریان عملیات و حمایت مردم یاد آوری نموده، ابراز داشتند که تمامی ساحات ولسوالی های یاد شده تحت ادارهء قطعات اردو و پولیس افغانستان قرار داشته، وضعیت زندگی مردم نسبت به گذشته به مراتب بهتر شده است و نیروهای امنیتی از پشتیبانی بی شائبه مردم درین ولسوالی ها برخوردار می باشند.

وزیر دفاع ملی و سرپرست وزارت امور داخله افزودند که نیروهای امنیتی افغانستان با رسیدن به ولسوالی های یاد شده، مورد استقبال گرم باشندگان محل قرار گرفتند.

شورای امنیت ملی استقبال شایسته و حمایت مردم محل را از نیرو های امنیتی شان تمجید نموده، به وزیر دفاع ملی، سرپرستان وزارت های امور داخله، سرحدات و قبایل و رئیس عمومی اداره مستقل ارگانهای محلي وظیفه سپرد تا به منظور تامین امنیت مطمئن در ولسوالی های ازره ، حصارک و جاجی آریوب از طریق تماس نزدیک با بزرگان و متنفذین قومی به مشکلات محلی آنها رسیدگی صورت گیرد. همچنان به رئیس اداره مستقل ارگانهای محلي هدایت داده شد تا در قسمت رسانیدن کمک های بشری به ساکنان ولسوالی ازره ولایت لوگر، اقدام عاجل به عمل آورد.

آنان گفتند که اکثریت کشته ها و زخمی شده گان دشمن را در جریان این عملیات های تصفیوی، اتباع خارجی بخصوص پنجابی ها و چیچنی ها تشکیل می دادند که در مواردی ریش های مصنوعی نیز از آنها بدست آمده است.

سپس دکتور اشرف غنی احمدزی رئیس کمیسیون مستقل پروسه انتقال، سترجنرال بسم الله محمدی وزیردفاع ملی و ستر پاسوال غلام مجتبی پتنگ سرپرست وزارت امور داخله در مورد تقدیر قطعات و جزوتامهای اردوی ملی و پولیس ملی در ایام عید سعید فطر، گزارش شان را به جلسه ارایه نمودند.

وزیر دفاع ملی در قسمتی از گزارش خویش گفت: به اساس حکم و هدایت رئیس جمهوری اسلامی افغانستان برای ۴۲ قطعه و جزوتام اردوی ملی در سراسر کشور بخاطر شجاعت، فداکاری و تلاش های شان در جهت تامین امنیت و دفاع از کشور، مدال های جمهوری اسلامی افغانستان اهداء گردید که این امر در بلند بردن روحیه و مورال منسوبین اردوی ملی تاثیرات مثبت به جا گذاشته است.

همچنان سرپرست وزارت امور داخله از تقدیر قطعات پولیس ملی به جلسه گزارش ارایه نمود. شورای امنیت ملی به مسوولین نهاد های امنیتی افغانستان وظیفه سپرد تا از رشادت و جانبازی های نیروهای امنیتی به طور متداوم تقدیر به عمل آید.

در پایان جلسه شورای امنیت ملی، موضوع نا امنی ها در طول شاهراه کابل- کندهار مورد بحث قرار گرفت.

شورای امنیت ملی به وزیر دفاع ملی، سرپرست وزارت امور داخله و سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی وظیفه سپرد تا در مورد تامین امنیت شاهراه ها تدابیر لازم اتخاذ نمایند و در این مورد در هماهنگی کامل با هم کار نمایند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا