سیاستاخبارTOP

مولوی عبدالسلام حنفی با مسوولان سازمان صحی جهان روی همکاری‌های آن سازمان در افغانستان صحبت کرد

 

کابل ۹ حمل باختر

معاون اداری ریاست الوزرا طی یک کنفرانس ویدیویی با مسوولان سازمان صحی جهان روی فعالیت‌ها وهمکاری‌های آن سازمان در افغانستان صحبت کرده است.

ارگ در خبرنامه‌ی نوشته است: مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا طی یک کنفرانس ویدیویی با داکتر تدروس ادهانم گبریس رییس عمومی سازمان صحی جهان و داکتر حنان بلخی رییس منطقوی این سازمان در حالی که داکتر قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه کشور نیز حضور داشت، صحبت کرده است.

دراین کنفرانس، داکتر تدروس ادهانم، رییس سازمان صحی جهان از همکاری‌های امارت اسلامی با این سازمان ابراز تشکری کرد و گفت که بیماری پولیو تهدید بزرگی برای منطقه و جهان است که خوشبختانه این مرض در افغانستان تا حد زیادی ریشه‌کن شده است.

داکتر تدروس افزود که سازمان صحی جهان خواهان ادامه فعالیت‌هایش در بخش‌ صحت در افغانستان است و این امر نیازمند همکاری‌های همه جانبه امارت اسلامی با این سازمان است.

داکتر حنان بلخی، رییس منطقوی سازمان صحی جهان نیز از همکاری این سازمان در بخش‌های مختلف از جمله تقویت لابراتوارهای تشخیص بیماری پولیو و فراهم سازی زمینه‌های فیلوشیپ برای متخصصان بخش صحت در افغانستان خبر داد و گفت که سازمان صحی جهان در زمینه تقویت مراکز صحی نیز تلاش می‌ورزد.

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا نیز از همکاری‌های دوامدار این سازمان برای مردم افغانستان و فعالیت‌های آن در کشور قدردانی کرد و گفت از زمان حاکمیت دوباره امارت اسلامی در کشور امنیت سرتاسری تأمین شده، کشت، قاچاق، تجارت و استعمال مواد مخدر منع و فساد اداری به صورت کامل محو شده و معتادین جمع‌آوری و طی واکسین‌های متواتر توسط تیم‌های تخنیکی امراض فلج کودکان (پولیو) از تمامی نقاط افغانستان پاک‌سازی شده است که این‌ها از جمله دستآوردهای امارت اسلامی افغانستان است.

 معاون اداری ریاست الوزرا هم‌چنان از مسوولان سازمان صحی جهان خواست تا در زمینه تقویت سیستم صحت، ایجاد لابراتوارهای مجهز، ایجاد کلینیک‌های صحی در مناطق دور دست کشور، ارتقای ظرفیت مسلکی متخصصان بخش صحت و ایجاد یک شفاخانه مجهز برای تداوی بیماری سرطان در افغانستان همکاری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا