اقتصاد

وضعیت کار وبار درکشور بدتر شده

کابل باختر 13 اسد
نتایج هفتمین  سروی وضعیت کار و بار  درافغانستان امروز از سوی اتاق تجارت وصنایع افغانستان  اعلام گردید.
به گزارش آژانس باختر  درمحفلی که به همین مناسبت  درکابل برگزار شد عتیق الله نصرت رئیس هئیت عامل  اتاق تجارت وصنایع  افغانستان  درصحبتی گفت: سروی وضعیت کار وبار اتاق تجارت وصنایع افغانستان  نشان میدهد که  وضعیت کاروبار درسه ماه گذشته  بدتر شده است و مقایسه نتایج سه سروی اخیر نشان  میدهد که انگیزه  وخوشبینی که بعد از تشکیل حکومت وحدت ملی آمده بود به تدریج رنگ باخته است.
نصرت خاطر نشان کرد که به اساس این  سروی ، بلخ وننگرهار نسبت به سه زون  هرات ، کابل وقندهار برای شش ماه آینده  خوشبین  تر می باشند درهمین  حال از  لحاظ سکتوری  ، تولید از و ضعیت  نسبتاً خوب برخوردار است اما ساختمان  ، تجارت وخدمات بیشتر صدمه  دیده است .
وی گفت، اکثریت  شرکت های  سروی شده گفته اند که تعداد کارمندان  شان درمقایسه با سه ماه قبل کمتر گردیده و وضعیت امنیتی نیز در این مدت بدتر شده است .
همچنان  دراین محفل عبدالستار مراد وزیر اقتصاد همایون  رسا و زیر تجارت وصنایع وگل مقصود ثابت معین و زارت  مالیه  به ترتیب  پیرامون  رفع مشکلات بخش خصوصی وبهتر شدن و ضعیت کار بار صحبت کردند و بر همکاری ادارات مربوط شان در زمینه  تاکید ورزیدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا