سیاست

روند صلح افغانستان به یک توافق جدید منطقه‌یی نیاز دارد.

نشنل انترست- باختر4عقرب
نشریه نشنل انترست در مطلبی نوشته است که روند صلح افغانستان به یک توافق جدید منطقه‌یی نیاز دارد.
این نشریه در ادامه نوشته است، در ماه‌های اخیر مقام‌های افغانستان و امریکا تلاش‌ها و هماهنگی‌شان را برای آغاز گفتگو با طالبان برای پایان دادن جنگ افغانستان شدت بخشیده اند.
به نوشتۀ نشنل انترست، ادامۀ خشونت‌ها از سوی گروه طالبان و تأکید رئیس جمهور امریکا برای موفقیت استراتژی او در جنوب آسیا، باعث ایجاد حرکت میان مقام‌های افغان و امریکایی برای گفتگو های صلح با طالبان شده است، اما به نوشته این نشریه با این همه فشار ها برای صلح تنها زمانی می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد که یک توافق جدید منطقوی و بین‌المللی را همراه گردد.
نشریۀ نشنل انترست در ادامه افزود است که در نخست روند صلح افغانستان باید بخشی از توافق جدید باشد که جلو قدرت‌های منطقوی و جهانی را از تمویل و حمایت از جنگ افغانستان بگیرد.
به باور این نشریه، ظهور داعش در افغانستان با توجه به کاهش فعالیت‌های این گروه در عراق و سوریه، چشم‌انداز جنگ در افغانستان را تغییر داده و باعث شده است تا روسیه و ایران نسبت به طالبان از جنگجویان داعش احساس خطر کنند.
نشنل انترست نوشته است که بیم گسترش فعالیت‌های دولت اسلامی در افغانستان منجر شده تا روسیه و ایران با گروه طالبان همکاری کنند.
به‌گفته این نشریه، مسکو تلاش دارد تا یک روند صلح جداگانه را برای افغانستان راه اندازی کند در عین حال پاکستان همچنان پناهگاه‌های امن را به گروه طالبان فراهم کرده است.خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا