اقتصاد

شهروندان : توان خرید فی کیلو گاز مایع را به 50 افغانی ندارند

سخنگوی وزارت تجارت و صنایع : هیچ فروشنده حق ندارد فی کیلو گاز را از 35 افغانی بیشتر عرضه کند

کابل باختر/ 10/ اسد
بهای فی کیلو گاز مایع درشهر کابل به یکبارگی از 30 افغانی الی 60 افغانی افزایش یافت .
این امر شهروندان را شاکی ساخته و شمار زیادی از آنان درتماس به آژانس باختر مدعی شده اندکه توان خرید گاز مورد نیاز شان را ندارند و از دولت خواستند تا بهای گاز مایع را در بازار اداره کند و نگذارد استفاده جویان بخاطر منفعت شان مردم را بیشتر درتگنای اقتصادی قراردهند.
خلیل شهروندکابل به خبرنگار آژانس باخترگفت ، دو روز قبل فی کیلو گاز را به 30 افغانی خریداری میکرد اما به یکباره گی از 50 تا 60 افغانی افزایش  یافت .
او گفت که باید مسوولان دولتی به حال مردم شان رحم کنند و این را باید درک نمایندکه مردم دروضعیت خوب اقتصادی قرارندارند و اگر درهر کیلو گاز مایع چنین به سرعت افزایش آید ، فقط سنگینی این بار اقتصادی را مردم بی بضاعت بدوش میکشند.
سید یحیی معلم یکی از مکاتب شهر کابل مسوولان امور را به بی توجهی نسبت به بلند رفتن بهای گاز درکشور متهم می کند میگوید، درکشوری که بیش از نودو پنج  درصد مردمش زندگی بخور نمیر دارند، چگونه تاجران بهای فی کیلو گاز مایع را از 30 افغانی به 50 افغانی افزایش میدهند و مسوولان اموردولتی نیز سکوت اختیار می نمایند.
به باور وی باید به این نابسامانی بازار همه مسوولان دولتی بخصوص وزارت تجارت و صنایع دست به کار شوند و دوباره بهای گاز مایع را زیر اداره در آورند.
خالد یکتن ازعمده فروشان گاز مایع به آژانس باخترگفت قبل به این فی تن گاز را از تجار وارد کننده به 450 دالر خریداری می کرد اما از دو روز به اینسو فی تن به 650 دالر افزایش یافته است .
او گفت که تجار دلیل افزایش بهای گاز را کاهش در واردات گاز از کشور های ترکمسنان و ازبکستان عنوان میکنند.
اما مسافر قوقندی سخنگوی وزارت تجارت و صنایع به روز پنجشنبه به رسانه ها گفت که هیچ دلیلی برای افزایش بهای گاز مایع درکشور وجود ندارد ، نه در بهای گاز درسطح بین المللی افزایش آمده و نه هم در واردات آن کاهش بعمل آمده است.
وی گفت که امروز دسته های وزارت تجارت و صنایع بهای عرضه فی کیلو گاز مایع را در شهر بررسی میکند و علت اصلی گرانفروشی را دریافت و با متخلفان برخورد خواهندکرد.
قوقندی بیان داشت که فروش فی کیلو گاز را بیشتر از 35 افغانی دربازار تخطی شمرده میشود و هیچ کسی حق گرانفروشی را ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا